فرارو - پیچیدگی شرایط خاورمیانه در این مقطع زمانی، شاید خاصتر و عمیقتر از سالهای گذشته باشد. ایران و آمریکا از لحاظ اسمی در شرایط آتشبس به سر میبرند اما در حال تبادل آتش در مناطق جنوبی هستند. اسرائیل به غیر از بیروت، تمام مناطق جنوب لبنان را بمباران میکند و با حزبالله در حال تبادل آتش است؛ در حالی که پس از توقف جنگ با ایران، در آن جبهه نیز آتشبس اعلام شده بود.
در این شرایط، ایران و آمریکا به موازات تبادل آتش، در حال تبادل پیام نیز هستند و هنوز مشخص نیست که در نهایت این روند دیپلمات به یک نقطه تفاهم میرسد یا جنگ دوباره از سر گرفته خواهد شد. در این قسمت از برنامه «زوم» فرارو، در گفتگویی با علی واعظ، مدیر پروژه ایران در گروه بینالمللی بحران و استاد دانشگاه، به بررسی ابعاد مختلف مذاکرات جاری میان ایران و آمریکا، شروع مجدد یا خاتمه جنگ، موضوع تنگه هرمز و سناریوهای پیش رو پرداختیم.