کره شمالی: فروش تسلیحات آمریکا به کره جنوبی ماهیت تهاجمی دارد

فرارو یکشنبه 17 خرداد 1405 - 16:54
پیونگ یانگ اعلام کرد که آمریکا با فروش تسلیحات عامل اصلی بی‌ثباتی منطقه‌ای است.

فراروـ معاون رئیس اداره کل تسلیحات وزارت دفاع کره شمالی گفت که تصمیم برای تأمین کیت‌های JDAM، مهمات حمله مستقیم مشترک، بخشی از استراتژی ایالات متحده برای گسترش قابلیت‌های تهاجمی متحدانش است. 

به گزارش فرارو به نقل از کانا، این مقام گفت که ایالات متحده در حال تقویت چیزی است که پیونگ یانگ آن را «استراتژی دفاعی» به بهانه بازدارندگی توصیف می‌کند، در حالی که در واقع ظرفیت نظامی سئول را تقویت می‌کند.

وی افزود که انتقال تسلیحات ایالات متحده به کشورهای متحد در آسیا «ماهیت تهاجمی» در حوزه‌های زمینی، دریایی، هوایی و زیر دریایی دارد. 

کره شمالی به تایید آمریکا برای تحویل ۷۰۸ کیت دم KMU-۵۵۷ JDAM و ۵۸ کیت KMU-۵۷۲ به کره جنوبی، به ارزش تقریبی ۱۰۶ میلیون دلار، اشاره کرد. همچنین به برنامه‌های گسترده‌تر آمریکا برای عرضه سلاح به کره جنوبی، تایوان و ژاپن، از جمله سامانه‌های دوربرد و هواپیما، اشاره کرد. 

پیونگ یانگ اعلام کرد که فروش تسلیحات عامل اصلی بی‌ثباتی منطقه‌ای و آنچه که آن را تشدید محیط تهدید نظامی در شبه جزیره توصیف کرد، است.

این کشور هشدار داد که کره شمالی با تقویت قابلیت‌های نظامی خود و اتخاذ آنچه که آن را «اقدامات جامع نظامی-فنی» در حوزه‌های متقارن و نامتقارن نامید، پاسخ خواهد داد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.