بیانیه وزارت خارجه درباره حملات بامدادی آمریکا به نفتکش‌های ایرانی

فرارو چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 12:03
وزارت خارجه ضمن محکوم‌ کردن اقدام آمریکا در استفاده‌ استعماری از قلمرو و امکانات کشورهای منطقه، مسئولیت مستقیم و روشن حاکمان کویت و بحرین در رابطه با اقدامات تجاوزکارانه شب گذشته را خاطرنشان می‌کند.

وزارت خارجه‌ ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدام تجاوزکارانه ارتش تروریستی آمریکا در تعرض به یک نفتکش ایرانی در تنگه هرمز و حمله به یک دکل مخابراتی در جزیره قشم که در بامداد چهارشنبه از مبدأ ۲ کشور منطقه صورت گرفت را به‌شدت محکوم می‌کنیم. 

این اقدامات تجاوزکارانه نه‌تنها نقض آتش‌بس ۱۹ فروردین است، بلکه نقض فاحش اصل بنیادین منع توسل به زور بند ۴ ماده ۲ منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل است. 

ضمن محکوم‌کردن اقدام آمریکا در استفاده‌ی استعماری از قلمرو و امکانات کشورهای منطقه برای پیشبرد طرح‌های تجاوزکارانه علیه ایران، مسئولیت مستقیم و روشن حاکمان کویت و بحرین در رابطه با اقدامات تجاوزکارانه شب گذشته را خاطرنشان می‌کند. 

هر کشوری در اجازه‌دادن به طرف‌های متجاوز برای استفاده از قلمرو خاکی، دریایی و هوایی یا امکانات و پایگاه‌های مستقر در قلمرو آن‌ها جهت انجام یا پشتیبانی از تجاوز نظامی علیه ایران، نقض آشکار قواعد بنیادین حقوق بین‌الملل و اصل حسن همجواری بوده و وفق قطعنامه شمار ۳۳۱۴ مجمع عمومی سازمان ملل متحد به مثابه ارتکاب عمل تجاوزکارانه علیه ایران محسوب می‌شود. 

 

بدیهی است مسئولیت آثار و پیامدهای ناشی از این وضعیت بر عهده متجاوزان آمریکایی-صهیونیستی و طرف‌هایی است که با دراختیارگذاشتن قلمرو و امکانات خود، آن‌ها را در اعمال تجاوزکارانه علیه ایران یاری می‌دهند.

بیانیه وزارت خارجه

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.