خبرهای کوتاه فارس؛ از انتقال آب شیرین به صنایع لامرد تا دستگیری عامل حریق پاسارگاد

ایرنا سه شنبه 12 خرداد 1405 - 13:50
شیراز-ایرنا- اتمام عملیات اجرایی پروژه‌های انتقال آب شیرین به واحدهای صنعتی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، جابه‌جایی بیش از یک میلیون مسافر از مبدا فارس در ۲ ماه نخست سال، ثبت بیش از ۱۳ هزار درخواست مجوز کسب‌وکار در استان، تاکید نماینده مجلس بر وحدت به عنوان قطب‌نمای عبور از چالش‌ها، گرامیداشت عید غدیر به عنوان میثاق جاودانه امامت و هدایت، دستگیری عامل حریق جنگل پاسارگاد و جمع‌آوری معتادان متجاهر در خفر، از جمله مهمترین خبرهای کوتاه استان فارس در روز سه‌شنبه دوازدهم خرداد ۱۴۰۵ بود.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد از اتمام عملیات اجرایی پروژه‌های انتقال آب شیرین به ۲ واحد سرمایه‌گذاری در این منطقه خبر داد.

سید امیر برهانی نائینی در جریان بازدید میدانی از پروژه‌های زیربنایی تصریح کرد: در راستای تسریع در تامین نیازهای حیاتی واحدهای تولیدی و حمایت از سرمایه‌گذاران، پروژه‌های آب‌رسانی به دو طرح سرمایه‌گذاری در حوزه‌های پتروشیمی و صنایع معدنی با تخصیص اعتبارات لازم، آماده بهره‌برداری شد.

وی در تشریح جزئیات این طرح افزود: اجرای خطوط اختصاصی انتقال آب شیرین به همراه احداث ایستگاه‌های پمپاژ جهت تقویت فشار، با بهره‌گیری از لوله‌های استاندارد صنعتی به پایان رسید؛ این اقدام موجب آن شد که ظرفیت مورد نیاز برای تأمین آب این واحدهای تولیدی به‌طور کامل فراهم گردد.

برهانی نائینی خاطرنشان کرد: با تحقق این پروژه‌ها و استقرار تاسیسات مربوطه، بستر لازم برای افزایش ظرفیت آب‌رسانی بر اساس نیازهای آتی و درخواست سرمایه‌گذاران مهیا شده است.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد که در جنوب استان فارس واقع شده، در سال‌های اخیر گام‌های موثری در تکمیل زیرساخت‌های خود برداشته است.

این منطقه با بهره‌مندی از مزیت‌های استراتژیک نظیر دسترسی به بنادر صادراتی، منابع عظیم انرژی و تامین آسان مواد اولیه، به عنوان یکی از مناطق بالقوه برای استقرار صنایع معدنی و انرژی‌بر شناخته می‌شود.

تکمیل زیرساخت‌های آب، برق، گاز و جاده‌های دسترسی در کنار مشوق‌های اعطایی نظیر معافیت‌های گمرکی، اطمینان خاطر لازم را برای جذب سرمایه‌گذاری‌های کلان در پس‌کرانه خلیج فارس ایجاد نموده است.

غدیر، میثاق جاودانه امامت و هدایت است

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس بر جایگاه رفیع امامت و ضرورت پیروی از راه ولایت در تمامی عرصه‌های زندگی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر ولدان در مراسم ازدواج آسان و جشن غدیر، مردم ولایت‌مدار را پرچمدار کربلای ایران و حماسه‌ساز روزهای سرنوشت‌ساز خواند و گفت: شما آمده‌اید که عهد دیگری با ولایت ببندید و با شعار «یا علی» تا پای حق بمانید.

وی با بیان اینکه غدیر یک حادثه نبود، بلکه یک راه بود، به عظمت این حماسه اشاره کرد و افزود: پیامبر (ص) با معرفی امیرالمومنین (ع) به عنوان نشان حق و حقیقت، این مسیر را به جهانیان نشان دادند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به نامگذاری عید غدیر به عنوان «عیدالله الاکبر»، فضیلت اطعام در این روز را برابر با مهمان کردن شصت هزار پیامبر دانست و هدف از گردهمایی‌ها در این ایام را ترویج همدلی و مواسات اجتماعی برشمرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ولدان «با علی بودن» را به معنای «در کنار ولی بودن» و حرکت هماهنگ با امام جامعه دانست و با اشاره به اینکه ولایت امیرالمومنین (ع) امروز به امام زمان (عج) رسیده است، از مردم دعوت کرد تا با تجدید عهد و پیمان با ولایت، در کنار نائب ایشان تا پای جان ایستادگی کنند.

وی همچنین با اشاره به سخنان شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر اینکه خون‌بهای شهادت، اخراج آمریکا از منطقه است، تاکید کرد که مردم ایران جز اخراج آمریکا از منطقه و احیای کامل حقوق ایران، کمتر از این را نخواهند پذیرفت.

نائب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور: وحدت، قطب‌نمای حرکت نمایندگان برای عبور از چالش‌هاست

نماینده مردم سروستان، خرامه و کوار در مجلس شورای اسلامی، بیانات مقام معظم رهبری در آغاز اجلاسیه سوم مجلس دوازدهم را چراغ راه نمایندگان در مسیر خدمت‌رسانی دانست.

غلامرضا توکل شوریجه با تاکید بر ضرورت پرهیز از اختلافات و لزوم همدلی، اظهار کرد: بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب، فصل‌الخطابی بود که بار دیگر اولویت اصلی نظام، یعنی «اتحاد ملی» و «هم‌افزایی برای گره‌گشایی از مشکلات مردم» را به ما یادآور شد.

نائب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با تاکید بر اینکه مجلس دوازدهم باید خانه همبستگی برای تحقق مطالبات اقتصادی مردم باشد، تصریح کرد: متاسفانه گاهی شاهد حواشی و اختلافات بی‌ثمری هستیم که انرژی مجلس را هدر می‌دهد؛ تذکر صریح مقام معظم رهبری مبنی بر دوری از اختلافات، نشان‌دهنده اشراف ایشان بر ضرورت حفظ انسجام داخلی برای مواجهه با تهدیدات خارجی و مشکلات معیشتی است.

وی با بیان اینکه اجلاسیه سوم، اجلاسیه «ثمردهی» است، افزود: ما فرصت چندانی برای آزمون و خطا نداریم؛ وقت آن است که با تاسی به توصیه مقام معظم رهبری برای «وحدت»، دولت و مجلس در یک صف واحد، برای تحقق شعارهای سال و گشایش در سفره مردم گام بردارند.

ثبت بیش از ۱۳ هزار درخواست مجوز کسب‌وکار در فارس

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس از ثبت ۱۳ هزار و ۱۰۶ درخواست کسب‌وکار در اردیبهشت‌ماه سال جاری در استان خبر داد.

تقی‌زاده با ارائه گزارشی از تحولات حوزه صدور مجوزها، این حجم از استقبال را نشان‌دهنده اعتماد عمومی به فرآیندهای الکترونیک و شفافیت در صدور مجوزها دانست.

وی با اشاره به جزئیات این درخواست‌ها بیان کرد: از این تعداد، پنج هزار و ۴۶۷ فقره از نوع «ثبت‌محور» و هفت هزار و ۶۳۹ فقره از نوع «تاییدمحور» بوده‌اند؛ نکته قابل توجه در این آمار، سهم ۹۵ درصدی اشخاص حقیقی است که ۶۳ درصد متقاضیان را آقایان و ۳۷ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

تقی‌زاده گفت: در حوزه مجوزهای تاییدمحور، بخش کشاورزی و طبابت بیشترین سهم را داشته‌اند و در بخش ثبت‌محور نیز مشاغل خانگی همچون خیاطی، گلیم‌بافی و پرورش دام، رونق چشمگیری دارند.

وی با تاکید بر پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی افزود: در برخی حوزه‌ها نظیر راه و شهرسازی و آموزش و پرورش، شاهد پاسخگویی صددرصدی بوده‌ایم و شیراز پیشتاز درخواست‌هاست.

جابه‌جایی بیش از یک میلیون مسافر از مبدا فارس

رئیس اداره حمل‌ونقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس از جابه‌جایی بیش از یک میلیون مسافر از مبدا استان در دو ماهه اول سال ۱۴۰۵ خبر داد.

امید جامه فر با تشریح عملکرد این حوزه اظهار کرد: در این بازه زمانی، در مجموع ۱۲۹ هزار و ۴۳۳ سفر از مبدا استان فارس انجام و یک میلیون و ۸۰ هزار و ۸۳ نفر جابه‌جا شده‌اند.

وی در ادامه به نظارت و بازرسی در این حوزه اشاره داشت و گفت: در راستای صیانت از حقوق مسافران، تخلفات ۱۲ شرکت مسافربری و ۶ راننده در سامانه مربوطه ثبت و ارجاع شد؛ همچنین در زمینه جلوگیری از قاچاق سوخت، ۳۰ مورد گزارش‌های اخذشده از سامانه ۱۴۱ مورد بررسی قرار گرفته است.

جامعه فر با توجه به ضرورت خدمات مطلوب‌تر به مسافرین اظهار کرد: در این مدت ۲ شعبه جدید شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر در شهرهای «دهرم» و «لامرد» تاسیس و پنج پروانه فعالیت نیز تمدید گردیده است.

وی خاطر نشان کرد: به منظور تسریع در نوسازی ناوگان مسافری استان، اخذ مدارک متقاضیان تسهیلات تبصره ۱۸ در سامانه «کات» با اولویت و به‌صورت مستمر در حال اجراست.

عامل بروز حریق جنگل پاسارگاد روانه زندان شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد از دستگیری و زندانی شدن عامل آتش‌سوزی در جنگل‌های این شهرستان خبر داد.

پرویز هوشیار گفت: به‌دنبال گزارش حریقی در قسمتی از مرز شهرستان پاسارگاد و خرمبید، ماموران یگان حفاظت در اسرع وقت به محل عزیمت و نسبت به اطفای حریق اقدام نمودند.

وی افزود: همزمان با اقدامات پایش و اطفای کامل حریق، اقدامات فنی و تحقیقاتی در خصوص شناسایی عامل حریق در دستور کار قرار گرفت که با تلاش مجدانه نیروی انتظامی و یگان حفاظت، فرد متخلف دستگیر و با هماهنگی دادستان تحت نظر قرار گرفت.

هوشیار گفت: در ادامه تحقیقات و تکمیل و رسیدگی به پرونده، فرد متخلف به عمل خلاف خود اقرار و با دستور قضایی راهی زندان شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد از عموم مردم خواست که خادمین خود در منابع طبیعی را یاری نموده و اقدامات لازم در راستای پیشگیری از وقوع بحران آتش‌سوزی را انجام دهند.

کشف احشام فاقد مجوز در مهر

فرمانده انتظامی مهر از کشف ۱۲ راس گوسفند فاقد مجوز در بازرسی از یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ نصرالله دهقان بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق احشام، ماموران انتظامی یگان امداد حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو تعداد ۱۲ راس گوسفند فاقد مجوز کشف و راننده روانه دادسرا شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۶ میلیارد ریال برآورد کردند.

جمع‌آوری معتادان و دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر در خفر

فرمانده انتظامی خفر از اجرای طرح مبارزه با خرده‌فروشان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر طی ماه جاری در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ رحیم رضایی زاده اظهار کرد: در این مدت، ۳۴ نفر معتاد متجاهر و هفت نفر خرده‌فروش مواد مخدر شناسایی، جمع‌آوری و دستگیر شدند.

وی افزود: در جریان این طرح‌ها، مقداری مواد مخدر نیز از متهمان کشف و افراد مذکور پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ رضایی‌زاده با تاکید بر تداوم برخورد قاطع پلیس با عناصر مخل امنیت و آرامش عمومی، تصریح کرد: اجرای این‌گونه طرح‌ها با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، پاکسازی معابر عمومی و افزایش احساس امنیت شهروندان همچنان با جدیت ادامه خواهد داشت.

این خبر در حال تکمیل است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.