تماس تلفنی ترامپ و سفیر آمریکا در بیروت درباره آتش بس لبنان

فرارو دوشنبه 11 خرداد 1405 - 23:14
من تماس بسیار سازنده‌ای با نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل داشتم و هیچ نیرویی به بیروت اعزام نخواهد شد؛ و هر نیرویی هم که در مسیر بوده، همین حالا بازگردانده شده است.

منابع خبری گزارش دادند که در ادامه تحرکات جدید آمریکا در لبنان، دونالد ترامپ و میشل عیسی سفیر آمریکا در بیروت درباره آتش بس در این کشور گفت وگو کردند.

به گزارش ایرنا، خبرنگار الجزیره با اعلام این خبر به جزییات بیشتر این تماس تلفنی فوری هیچ اشاره ای نکرده است.

دقایقی پیش نیز ترامپ با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی گفت وگو کرد.

ترامپ در شبکه اجتماعی تروث سوشال نوشت: من تماس بسیار سازنده‌ای با نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل داشتم و هیچ نیرویی به بیروت اعزام نخواهد شد؛ و هر نیرویی هم که در مسیر بوده، همین حالا بازگردانده شده است.

رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد: همچنین، از طریق نمایندگان بلندپایه، تماس بسیار خوبی با حزب‌الله داشتم و آن‌ها پذیرفتند که همه تیراندازی‌ها متوقف شود - اینکه اسرائیل به آن‌ها حمله نکند و آن‌ها هم به اسرائیل حمله نکنند. از سال ۱۹۷۸ که نخستین تجاوز نظامی زمینی اسرائیل به جنوب لبنان پس از جنگ ۱۹۴۸ رخ داد، تا به امروز، اسرائیل به صورت مداوم جنوب لبنان را مورد تجاوز و حمله قرار داده‌است.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.