بقائی: آتش‌بس در لبنان بخش لاینفک هرگونه تفاهم برای پایان جنگ است

خبرگزاری مهر دوشنبه 11 خرداد 1405 - 10:56
سخنگوی‌وزارت خارجه با بیان اینکه تاکید داریم آتش بس در لبنان بخش لاینفک هرگونه توافق است، گفت: این فقط رژیم صهیونیستی نیست که مرتکب نقض آتش بس می‌شود بلکه آمریکا هم مرتکب این نقض است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل بقائی در نشست خبری ضمن تبریک میلاد امام هادی (ع) اظهار داشت: ما در این روزهای اخیر شاهد تحولات زیادی در عرصه میدانی ودیپلماسی هستیم. کماکان رژیم صهیونیستی بزرگترین تهدید علیه بشریت است و مرتکب جنایات در لبنان و غزه هستیم. حاکمیت ملی لبنان علیرغم اتش بس مورد نقض قرار گرفته است. تعداد زیادی از شهروندان لبنانی آواره و کشته شدند. این درحالیست که شورای امنیت بدون هیچ تحرک و اقدامی صرفا تماشاچی این وضعیت است. پیامد این موضوع متوجه جامعه جهانی ما خواهد بود.

وی ادامه داد: جامعه جهانی موظف است بر اساس وظایف خود عمل کند.

سخنگوی‌وزارتخارجه گفت: در رابطه با تحولات منطقه هم شاهدیم که نیروهای مسلح ایران در واکنش به اقدام تجاوزکارانه آمریکا، اهدافی را در مبدا اقدام تجاوزکارانه مورد هدف قرار دادند.

وی گفت: منطقه ما با جنگ افروزی مستمر رژیم مواجه است. طی ۸۰روزگذشته رژیم با حمایت امریکا جنگی را علیه کشورهای منطقه راه انداخته است. تاکید داریم اتش بس در لبنان بخش لاینفک هرگونه توافق است. این فقط رژیم نیست که مرتکب نقض آتش بس می‌شود بلکه امریکا هم مرتکب این نقض است. تداوم راهزنی دریایی و تعرض به کشتیرانی تجاری ایران نقض اتش بس و اقدام تجاوزکارانه است. دستگاه دیپلماسی و سایر اجزای حاکمیت تحولات را به دقت بررسی میکنیم و هراقدامی را لازم بدانیم برای دفاع از امنیت ملی و منطقه فروگذار نخواهیم کرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.