به گزارش روز دوشنبه ایرنا، عبدالطیف عباسینژاد بخ خبرنگار ایرنا بیان کرد: با مدیریت صحیح منابع آبی و همکاری کشاورزان، فصل زراعی جاری در محدوده شبکه شبانکاره با موفقیت به پایان رسید و سطح زیرکشت در این دوره به حدود ۸۰۰ هکتار رسید.
وی با اشاره به توزیع ۱۵.۵ میلیون مترمکعب آب در اراضی زیر کشت، افزود: این دستاورد حاصل همکاری نزدیک کشاورزان با کارشناسان و عوامل اجرایی شبکه (میرابها) است که گامی مؤثر در مسیر تأمین امنیت غذایی و بهبود معیشت بهرهبرداران منطقه محسوب میشود.
معاون حفاظت و بهرهبرداری شرکت آب منطقهای بوشهر، عمده محصولات کشت شده در این فصل را صیفیجات و گندم عنوان کرد و یادآور شد: با پایان یافتن این چرخه، انتظار میرود برداشت محصول در این اراضی، تأثیر مثبتی بر وضعیت اقتصادی کشاورزان منطقه داشته باشد.
عباسینژاد تأکید کرد: مدیریت کشت و توزیع عادلانه آب، ضمن جلوگیری از هدررفت منابع ارزشمند آبی و همافزایی با سازمان جهاد کشاورزی، رضایتمندی بهرهبرداران را به همراه داشته است.
وی با بیان اینکه وسعت کل شبکه تحت پوشش ۸۷۰۰ هکتار است، تصریح کرد: برنامهریزیهای آتی بر مبنای بهرهبرداری بهینه از ظرفیت شبکه و با توجه به موجودی مخزن سد رئیسعلی دلواری در حال تدوین است تا روند توسعه پایدار کشاورزی در استان بوشهر تداوم یابد.
معاون شرکت آب منطقهای بوشهر بیان کرد: تأمین آب کشاورزی در مناطق گرمسیری همواره یکی از چالشهای اصلی بوده است، اما با اجرای پروتکلهای نوین مدیریتی و هماهنگی میان مسئولان و بهرهبرداران، شبکه شبانکاره توانسته است با عبور از چالشهای احتمالی، عملکرد موفقی را در مدیریت منابع آبی ثبت کند.












