اخبار کوتاه دوشنبه یزد

ایرنا دوشنبه 11 خرداد 1405 - 09:21
یزد- ایرنا - کشف ۱۷ کیلوگرم تریاک در بازرسی از سمند، رکابزنی یزدی‌ها به یاد شهدای دانش‌آموز میناب و صدور ۱۱۰۰ برگ سند روستایی از اهم اخبار کوتاه استان یزد در روز دوشنبه است.

کشف ۱۷ کیلوگرم تریاک در بازرسی از سمند

فرمانده ایستگاه بازرسی شهید مدنی یزد گفت: در بازرسی از یک دستگاه سواری سمند ۱۷ کیلوگرم تریاک کشف شد.

سروان حبیب الله دهقان افزود: در خصوص این پرونده یک متهم که قصد انتقال تریاک از زاهدان به ساری را داشت روانه دادسرا شد.

آغاز برداشت آلبالو در خضرآباد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اشکذر گفت: برداشت آلبالو در بخش خضرآباد از اوایل خرداد آغاز شده و به مدت دو ماه ادامه دارد.

علیرضا میرجلیلی گفت: سه هکتار از باغات بخش خضرآباد به کاشت آلبالو اختصاص دارد که پیش بینی می‌شود از هر هکتار هشت تن و در مجموع افزون بر ۲۴ تن آلبالو تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

وی افزود: محصول تولیدی این منطقه از انواع آلبالوی ارقام اصلاح شده، تک دانه و صورتی است که علاوه بر مصرف تازه خوری مقداری از محصول هم فرآوری می‌شود مانند تولید مربا که در محل انجام می‌شود.

توقیف خودرو با راننده ۱۶ ساله در یزد

رئیس پلیس راهور استان یزد گفت: یک دستگاه خودروی پراید که توسط نوجوان ۱۶ ساله و فاقد گواهینامه هدایت می‌شد، توقیف شد.

سرهنگ عزیزالله دستوار گفت: تیم گشتی پلیس راهور هنگام کنترل ترافیک و نظارت دقیق بر عبور و مرور شهری، یک دستگاه خودروی پراید را که توسط نوجوان ۱۶ ساله و فاقد گواهینامه هدایت می‌شد، شناسایی و متوقف کرد.

وی افزود: با توجه به خطرات بسیار جدی رانندگی افراد زیر سن قانونی و فاقد مهارت که می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد خودروی مذکور بلافاصله توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

صدور ۱۱۰۰ برگ سند روستایی در یزد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان از صدور بیش از ۱۱۰۰ برگ سند مالکیت کاداستری برای اراضی و املاک روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان در دو ماهه نخست سال جاری خبر داد.

مهدی اقبال با اشاره به اجرای قانون جامع حدنگار و قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول گفت: سنددار شدن املاک روستایی یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای تثبیت مالکیت، پیشگیری از اختلافات و افزایش امنیت حقوقی شهروندان است.

رکابزنی یزدی‌ها به یاد شهدای دانش‌آموز میناب

جمعی از دوچرخه‌سواران یزدی در قالب کاروان دوچرخه‌سواری گرامیداشت شهدای دانش‌آموز مدرسه شجره طیبه، مسیر بندرعباس تا میناب را رکاب زدند.

این برنامه فرهنگی و ورزشی با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد و رکابزنان یزدی با پیمودن این مسیر، ارادت خود را به مقام والای شهدا نشان دادند.

شرکت‌کنندگان در این کاروان با حمل پرچم جمهوری اسلامی ایران و تصاویر شهدا، در طول مسیر ضمن ترویج فرهنگ ورزش همگانی، پیام پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی و فداکاری‌های شهدا را به نمایش گذاشتند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.