شهید اسماعیل فدایی فرمانده کرمانشاهی که به شهادت همرزمانش حسودی می‌کرد

ایرنا دوشنبه 11 خرداد 1405 - 08:35
کرمانشاه - ایرنا - سردار شهید «اسماعیل فدایی» فرمانده عملیات سپاه پاسداران باختران در نوشته‌هایش اعتراف می‌کند که چنان عاشق شهادت است که به شهید شدن همرزمانش حسودی و احساس شرمندگی می‌کند و لیاقت شهادت را ندارد اما سرانجام پس از ۲ سال مجاهدت و جانبازی در جبهه‌ها در سال ۶۰ به درجه رفیع شهادت می‌رسد و یک سال بعد پیکر مطهرش تفحص شد.

به گزارش ایرنا؛ سردار شهید « اسماعیل فدایی» فرمانده عملیات سپاه پاسداران باختران در سال ۵۹ تا ۶۰ متولد سال ۱۳۴۲ کرمانشاه و فرزند ابراهیم است.

به گفته پدرش از کودکی عاشق مطالعه، عبادت و روزه بود و اخلاق مهربانی نسبت به همه داشت.

سردار شهید فدایی در راهپیمایی‌ها و تظاهرات و پخش اعلامیه‌ها و عکس امام (ره) در وقوع انقلاب اسلامی در کرمانشاه حضور پرنگی داشت، چنانچه سال ۵۸ به عضویت سپاه پاسداران باختران در آمد.

این شهید بزرگوار؛ با عضویت در سپاه پاسداران در راه اعتلای اسلام و انقلاب به حدی از خود تلاش و کوشش و فعالیت گوناگون نشان داد که به فرماندهی سپاه پاسداران باختران رسید.

شهید اسماعیل فدایی فرماندهی که به شهادت همرزمانش حسودی می کرد

این فرمانده غیور کرمانشاهی با شروع جنگ تحمیلی در جبهه‌های غرب؛ سرپل‌ذهاب نقش بسزایی داشت و از چهره های شاخص جبهه و پشت جبهه بود، سال ۵۹ چنان زخمی شد که ۲ ماه در بیمارستان بستری شد اما تاب و تحمل بیمارستان را نداشت و باز به جبهه برگشت، چهار بعد دوباره زخمی شد و پزشکان این بار برای او چهار ماه استراحت تجویز کردند اما باز چنان عاشق جبهه و شهادت بود با وجود مجروحیت شدید دوباره به جبهه رفت و سرانجام در جبهه منطقه «کور موش» در سال ۶۰ به درجه رفیع شهادت رسید.

به گفته ابراهیم پدر این شهید والامقام پیکر مطهرش یکسال بعد سال ۶۱ به خاطر منطقه جنگی به آنان تحویل دادند.

پدر شهید اسماعیل فدایی نقل می کند: او همیشه می گفت: «شهادت نصیب همه کس نمی‌شود به خاطر همین بیشتر در جبهه بود و کمتر اوقات به منزل می‌آمد و حقوقی که می‌گرفت را به نیازمندان می داد.

اعترافات شهید اسماعیل فدایی

اعتراف می کنم حسودم، حسد می خورم از اینکه دیگر برادرانم به شهادت که آرزویشان بود رسیدند. لکن من هنوز به اینکه طالب شهادت باشم نیز نرسیده ام. خدایا مرا نیز یاری فرما تا به جمع شهیدانت بپیوندم.

هر جا که شهیدی بر خاک افتد از اینکه مرا نزد خود خوار گردانیده شرمنده ام. انسان در هر ثانیه از عمرش یا در جبهه حق است و یا در جبهه باطل و جز این نیست. خدایا صبری عطا کن تا بعد از درک حقیقیت قضاوت کنم.

براستی که تا ظهور مهدی (عج) کسی کام یافته از دنیا نمی رود حتی شهید! خدایا مپسند که به اندک کار نیکمان مغرور شویم واز راه راست منحرف. خدایا: صبر و شکیبایی عطا فرما تا به نیت خیر عمل بد نکنیم.

الهی از من امتحاتی را که از عهده ام خارج است بعمل نیاور و قدرت دریافت و تحمل و پذیرش حق را ارزانیم دار. پیمودن هیچ راهی دشوارتر از راه حق نیست.

خدایا: قوتم بخش تا به آنچه که درستی اش بر من یقین گشته عمل نمایم و نعمتهایت را در راه خیر و رضای تو بکار بندم. الهی یاریم فرما تا آنچه به دیگران توصیه می کنم خود نیز عمل نمایم.

شهید اسماعیل فدایی فرماندهی که به شهادت همرزمانش حسودی می کرد

استان کرمانشاه ۹ هزار و ۸۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این تعداد هزار و ۱۲ شهیده،۹۲ شهید انقلاب، ۱۹ شهید مدافع حرم، ۲۲ شهید سلامت و مابقی شهدای دوران دفاع مقدس هستند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.