اندیشکده کوئینسی: کنگره آمریکا بی‌سروصدا ادغام ارتش آمریکا و اسرائیل را کلید زده است

فرارو یکشنبه 10 خرداد 1405 - 22:10
اگرچه آمریکا و اسرائیل در حال حاضر نیز به‌شدت در زمینه پدافند با هم کار می‌کنند، اما این ماده هماهنگی را به تمام حوزه‌های فناوری دفاعی گسترش می‌دهد.

کنگره آمریکا در لایحه بودجه سال ۲۰۲۷ بندی را پیش‌بینی کرده است که نیروهای مسلح این کشور و اسرائیل را با یکدیگر پیوند می‌دهد.

ماده ۲۲۴ این لایحه از تحقیق و توسعه دوجانبه، سرمایه‌گذاری‌ و تولید مشترک تسلیحات با اسرائیل صحبت کرده و نوع جدیدی از همکاری نظامی-صنعتی را بین واشینگتن و تل‌آویو پایه‌ریزی می‌کند.

اگرچه آمریکا و اسرائیل در حال حاضر نیز به‌شدت در زمینه پدافند با هم کار می‌کنند، اما این ماده هماهنگی را به تمام حوزه‌های فناوری دفاعی گسترش می‌دهد.

این بند همچنین پیشنهاد «ادغام داده‌ها» را مطرح می‌کند که به موجب آن داده‌های ارتش آمریکا می‌تواند به داده‌های ارتش اسرائیل تبدیل شود.

این اقدام کنگره در حالی است که بر اساس نظرسنجی اخیر مؤسسه امور جهانی، «تنها ۱۶ درصد از شهروندان آمریکایی می‌گویند باید بدون محدودیت به تأمین سلاح اسرائیل ادامه داد. در مقابل، ۳۸ درصد خواهان توقف کامل ارائه تسلیحات به اسرائیل هستند و ۲۴ درصد نیز می‌خواهند هرگونه تحویل تسلیحات مشروط به نحوه استفاده از آنها باشد.»

photo_2026-05-31_19-47-14

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.