تردد خودرو با پلاک مناطق آزاد در سراسر کشور مجاز شد

فرارو یکشنبه 10 خرداد 1405 - 15:08
خودروهای دارای پلاک مناطق آزاد در ۵ منطقه در شرایط خاص جنگی و محدودیت‌های اداری ناشی از بمباران هوایی جنگ چهل روزه امکان اخذ مجوز و تردد خارج از محدوده را نداشتند؛ پلیس با اعلام خبر اتخاذ تدابیر ویژه در آن برهه می‌گوید که اعتبار مجوز تردد اعلام شده تا پایان شرایط جنگی پابرجاست.

بر اساس تدابیر اتخاذشده و با هماهنگی سلسله مراتب فرماندهی انتظامی کشور خودروهای دارای پلاک مناطق آزاد ماکو، کیش، قشم، چابهار و اروند که در شرایط خاص عملیاتی قرار داشتند بدون نیاز به تبدیل پلاک به پلاک ملی و به صورت گذر موقت، امکان تردد در سراسر جغرافیای کشور را دارند؛ این خبر را رئیس پلیس راهور فراجا سردار سیدتیمور حسینی می‌گوید.

خودروهای دارای پلاک مناطق آزاد (گذر موقت) به طور معمول تنها مجاز به تردد در محدوده‌های تعیین‌شده همان مناطق هستند و امکان تردد در سایر نقاط کشور را ندارند. این خودروها بر اساس قوانین و مقررات جاری، صرفا در محدوده منطقه آزاد محل ثبت پلاک اجازه تردد دارند و خروج آنها از این محدوده مستلزم طی فرآیندهای قانونی مشخص است.

در ابتدا قرار بود این تسهیلات تا اردیبهشت ماه ادامه داشته باشد، اما با برقراری آتش‌بس و ضرورت حفظ ثبات در شرایط کشور، تصمیم بر آن شد که این وضعیت تا فرآیند عادی‌سازی کامل شرایط در کشور ادامه پیدا کند؛ سردار حسینی با بیان اینکه اعطای مجوز تردد در سراسر کشور به معنای مستثنی بودن این خودروها از قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی نیست می‌گوید که در صورت ارتکاب هرگونه تخلف رانندگی، اعمال قانون مطابق مقررات انجام شده و در صورت بروز تصادف و داشتن سهم تقصیر همانند سایر وسایل نقلیه مسئولیت قانونی متوجه آنها خواهد بود.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.