غلامرضا دهقان ناصرآبادی، نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی، ضمن تشریح آخرین فرآیند بازسازی تأسیسات و زیرساختهای آسیب دیده حوزه انرژی گفت: در پی خسارتهای ناشی از عملیات نظامی که علیه تأسیسات نفتی و گازی کشور در نقاط مختلف صورت گرفت، مسئولان وزارت نفت بلافاصله روند پیگیری و ارزیابی خسارتها را آغاز کردند.
به گزارش ایسنا، وی در ادامه با تاکید بر اینکه اقدامات لازم برای برآورد میزان خسارتها و همچنین بررسی نحوه جبران آنها در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: در همین راستا، کمیتههای فنی تخصصی تشکیل شده و از نیروهای متخصص و کارشناسان مرتبط برای همکاری دعوت به عمل آمده است.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین از سرمایهگذاران داخلی و تا حدودی سرمایهگذاران خارجی برای مشارکت در روند بازسازی و جبران خسارتها دعوت شده و بخشی از این همکاریها نیز آغاز شده است.
وی در ادامه با اشاره به اهتمام دستگاههای مسئول برای ترمیم و بازسازی تاسیسات آسیب دیده افزود: به حمدالله، با مدیریت و برنامهریزی انجامشده، روند امور بهخوبی پیش رفته و اکنون عملیات اجرایی برای ترمیم خسارتها و بازسازی تأسیسات آسیبدیده از جنگ در آستانه آغاز قرار دارد.انتظار میرود در کوتاهترین زمان ممکن، خسارتهای واردشده جبران شده و آثار و آسیبهای ناشی از جنگ بر تأسیسات نفتی و گازی کشور جبران شود.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا سیاستهای قیمتی برای مدیریت مصرف در دستورکار قرار دارد گفت: تاکنون تصمیمی در خصوص افزایش قیمت سوخت گرفته نشده و مباحثی که مطرح می شود صرفا موضوعات رسانهای است. این مباحث بیشتر حدس و گمان افراد است.
وی در ادامه تاکید کرد: در خصوص افزایش قیمت سوخت هیچ تصمیمی گرفته نشده است.