فرانسه: استراتژی امنیتی ما مستقل از آمریکاست

فرارو شنبه 09 خرداد 1405 - 20:48
وزیر نیروهای مسلح فرانسه تأکید کرد که استراتژی امنیتی این کشور طی شش دهه گذشته بر پایه حاکمیت ملی، بازدارندگی هسته‌ای مستقل و نیروهای متعارف استوار بوده و محدود به همکاری با واشنگتن نیست.

کاترین وترو، وزیر نیروهای مسلح فرانسه، روز جمعه در مجمع امنیتی «گفتگوی شانگری‌لا» در سنگاپور اعلام کرد که فرانسه در ۶۰ سال گذشته به استراتژی امنیتی مبتنی بر دو رکن بازدارندگی هسته‌ای و نیروهای مسلح متعارف متعهد بوده است.

وی افزود که پاریس بودجه دفاعی خود را در دهه گذشته دو برابر کرده و به افزایش هزینه‌های نظامی ادامه می‌دهد.

وترو با اشاره به روابط ۲۵۰ ساله فرانسه و آمریکا خاطرنشان کرد که سیاست دفاعی این کشور محدود به همکاری با واشنگتن نیست و فرانسه توافقات دفاعی جداگانه‌ای با امارات، قطر و چندین کشور دیگر در خاورمیانه دارد. 

گفتگوی امنیتی شانگری‌لا با حضور مقامات نظامی و دفاعی ده‌ها کشور در سنگاپور در حال برگزاری است.

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.