دانش آموزان ۱۲ ساله به طور میانگین ۲ دندان دائمی پوسیده دارند

فرارو شنبه 09 خرداد 1405 - 20:22
رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: بر اساس آخرین پیمایش‌ها به طور میانگین دو دندان دائمی دانش آموزان ۱۲ ساله پوسیده است.

زهرا قربانی رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: شاخص پوسیدگی دندان در بین دانش آموزان ۱۲ ساله دو دندان پوسیده دائمی بر اساس آخرین پیمایش کشوری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به گفته وی میزان پوسیدگی دندان های کودکان در ایران نسبت به کشورهای منطقه در وضعیت خوبی قرار دارد اما نسبت به کشورهای دنیا شاخص پوسیدگی در برخی مناطق بهتر از ایران گزارش شده است. 

قربانی تصریح کرد: در حال حاضر شاخص بی دندانی در بین افراد میانسال وضعیت خوبی ندارد و باید برنامه ریزی بهتری در این خصوص انجام شود.

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت تاکید کرد: شاخص کشیدن دندان در بین افراد بزرگسال در منطقه متوسط است اما باید این شاخص را در مقایسه با کشورهای پیشرفته ارتقا ببخشیم. 

وی ادامه داد: امسال پیمایش جدیدی در سراسر کشور در خصوص میزان پوسیدگی دندان در بین کودکان انجام خواهد گرفت.

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.