مذاکرات لبنان، آمریکا و اسرائیل به پایان رسید/ مذاکرات بی نتیجه و اصرار تل آویو بر تجاوز

ایرنا شنبه 09 خرداد 1405 - 01:30
تهران-ایرنا-مذاکرات بیروت ، واشنگتن و تل اویو در مقر وزارت جنگ ایالات متحده (پنتاگون) پس از ۹ ساعت بی نتیجه پایان یافت و رژیم صهیونیستی بر ادامه جنگ و مخالفت با پیشنهاد لبنان برای عقب نشینی از خاک این کشور تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المیادین، ساعاتی پیش بود که سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد که هیأت اعزامی این رژیم در جریان گفتگوها در وزارت جنگ آمریکا (پنتاگون)، پیشنهاد ارائه‌شده از سوی طرف لبنانی برای عقب‌نشینی نیروهای صهیونیستی از خاک لبنان را به طور کامل رد کرده است.

این منبع صهیونیستی در ادامه افزود که اعضای هیأت این رژیم در این مذاکرات تأکید کرده‌اند که ارتش این رژیم تا زمانی که در جبهه شمال و مرزهای لبنان تهدید وجود داشته باشد، به هیچ عنوان از خاک لبنان عقب‌نشینی نخواهد کرد.

شبکه المیادین همچنین گزارش داد که هیأت نظامی لبنان در پنتاگون به خواسته خود برای آتش‌بس دست نیافت.

این شبکه به نقل از منبع رسمی لبنانی گزارش داد هیأت نظامی مذاکره‌کننده لبنان در پنتاگون به خواسته خود برای برقراری آتش‌بس واقعی دست نیافت.

براساس این گزارش، این هیأت بر مطالبه خود که برقراری آتش‌بس بود، پافشاری کرد اما با مخالفت مکرر طرف صهیونیستی روبرو شد.

المیادین افزود که همچنین هیأت صهیونیستی خروج از اراضی اشغالی لبنان را رد کرد و بر انحلال حزب‌الله اصرار ورزید.

دور نخست گفت و گوهای فشرده میان هیأت های لبنانی و اسرائیلی ۲۵ اردیبهشت ماه در واشنگتن برگزار شد و این گفت وگو ها هشت ساعت بطول انجامید.

این گفت و گوها با حضور هیئت لبنانی به ریاست «سیمون کرم» و هیئت اسرائیلی شامل سفیر این رژیم در آمریکا و معاون مشاور امنیت این رژیم انجام شد.

مقامات لبنان و اسرائیل، آخرین بار ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت ماه) در کاخ سفید با یکدیگر دیدار کردند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از تمدید سه‌هفته‌ای آتش‌بس خبر داد و نسبت به دستیابی به توافقی تاریخی ابراز خوش‌بینی کرد.

ترامپ در آن زمان ابراز امیدواری کرد در دوره تازه آتش‌بس، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، و جوزف عون، رئیس‌جمهوری لبنان را برای نخستین نشست مشترک میان دو کشور در واشنگتن میزبانی کند.

پس از این مذاکرات، حملات هوایی و توپخانه ای رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان همچنان ادامه دارد و در جریان آن چند هزار لبنانی کشته و زخمی شدند.

در همین راستا، وزارت بهداشت لبنان نیز ساعاتی پیش در آخرین گزارش خود اعلام کرد که از دوم مارس (۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۴) تا ۲۹ می (۸ خرداد ماه) سه هزار و ۳۵۵ شهروند این کشور در حملات صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت لبنان، در همین مدت ۱۰ هزار و ۹۵ شهروند لبنانی نیز زخمی شده‌اند.

با وجود برقراری آتش‌بس، رژیم صهیونیستی همواره به حملات خود به روستاها و شهرهای جنوب لبنان ادامه می‌دهد و در نقض مداوم آتش‌بس، خانه‌ها و غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد، در حالی که جامعه بین‌المللی در مهار ماشین کشتار این رژیم سکوت کرده است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.