هشدار سطح نارنجی هواشناسی / قم با وزش باد خیلی شدید روبروست

ایرنا جمعه 08 خرداد 1405 - 14:58
قم- ایرنا- مدیرکل هواشناسی قم با اعلام سطح نارنجی هواشناسی گفت: همه مناطق این استان از عصر امروز جمعه با باد شدید و خیلی شدید روبروست.

مهران حیدری روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: همچنین احتمال گردو غبار فراسرزمینی نیز در استان قم پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: از جمله مخاطرات هشدار سطح نارنجی ، خیزش گردوخاک و غبار و کاهش کیفیت هوا و شعاع دید، احتمال بروز مشکلات پزشکی برای افراد حساس و آسیب پذیر، احتمال خسارت دیدن سازه‌های موقت و ناپایدار یا شکستن درختان و خسارت به صنعت کشاورزی می‌باشد.

وی توصیه کرد: در این شرایط رانندگان در عبور و مرور جاده‌ای احتیاط کرده و ترددهای غیر ضروری در فضای باز توسط سالمندان، کودکان و افراد آسیب پذیر صورت نگیرد.

وی عدم توقف خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و احتیاط در فعالیت های کوهنوردی را توصیه نمود.

به گزارش ایرنا، در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار، ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و ۸ ایستگاه سطح‌سنج فعال است که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه‌گیری می‌کنند.

شهروندان می‌توانند برای دریافت آخرین اطلاعات هواشناسی با سامانه گویای هواگو به شماره ۱۳۴ تماس بگیرند یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.