آمریکا به پای کشوری افتاد که می‌گفت نابودش کرده است!

همشهری آنلاین جمعه 08 خرداد 1405 - 14:30
آیا می‌توان با کشوری که پیش‌تر ادعای سرنگونی آن را داشته‌اید، بر سر یک میز نشست و برای بازگشایی شاهراه‌های حیاتی اقتصاد جهان التماس کرد؟ روزنامه معتبر «نیویورک تایمز» در تحلیلی بی‌سابقه و تکان‌دهنده، پرده از تناقض و رسوایی بزرگ سیاست خارجی واشنگتن برداشته است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، نیویورک تایمز نوشت: امریکا امروز خود را در حال مذاکره با «همان نظامی که گفته می‌شد جنگ آن را سرنگون کرده است» می‌بیند، و هدف از این مذاکرات بازگشایی تنگه هرمز و پایان دادن به برنامه هسته‌ای که دولت آمریکا قبلاً تأکید کرده بود که «آن را به طور کامل نابود کرده است».

به نظر شما اعتراف صریح نیویورک تایمز به این تناقض بزرگ، نشان‌دهنده از دست رفتن هژمونی آمریکا در منطقه است؟ آیا واشنگتن می‌تواند بدون دادن امتیازات بزرگ، تغییری در وضعیت تنگه هرمز ایجاد کند؟ نظرات و تحلیل‌های خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.