کاخ سفید از وجود یک تفاهم‌نامه با ایران خبر داد

فرارو پنج شنبه 07 خرداد 1405 - 20:26
کاخ سفید در واکنش به ادعایی که آکسیوس پیشتر درباره وجود یک تفاهم با ایران بود، اطلاعیه داد.

فرارو- کاخ سفید خبر مربوط به وجود یک تفاهم‌نامه برای آتش‌بس ۶۰ روزه و رفع محاصره را تأیید کرد.

به گزارش فرارو به نقل از الجزیره، کاخ سفید اعلام کرد یک تفاهم‌نامه بین ایران و آمریکا وجود دارد اما رئیس‌جمهور ترامپ هنوز آن را امضا نکرده است.

طبق این تعهد، آتش‌بس ۶۰ روزه برقرار خواهد شد، تنگه هرمز دوباره بازگشایی می‌شود، ایران متعهد می‌شود ظرف ۳۰ روز همه مین‌ها را پاکسازی کند.

همچنین تعهد می‌دهد سلاح هسته‌ای تولید نکند. آمریکا نیز درباره کاهش تحریم‌ها و آزادسازی دارایی‌های مسدودشده ایران گفت‌وگو خواهد کرد.

همزمان محاصره دریایی آمریکا نیز برداشته می‌شود و سپس دو طرف درباره نحوه حذف اورانیوم غنی‌شده مذاکره خواهند کرد.

در ادامه گزارش آماده: «این‌ها اطلاعاتی است که اکنون دریافت می‌کنیم اما پیش‌تر هم چنین صحبت‌هایی شنیده بودیم.

چند روز پیش، کاخ سفید و رئیس‌جمهور ترامپ اعلام کرده بودند که به یک تفاهم‌نامه رسیده‌اند و فقط چند جزئیات باقی مانده است؛ اما تنها ۲۴ ساعت بعد گفتند هنوز توافقی حاصل نشده است.

رئیس‌جمهور ترامپ در نشست کابینه روز گذشته گفت که برای رسیدن به توافق عجله‌ای ندارد.»

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.