انتقاد البرادعی از «تونی بلر» به دلیل حمایت از تهاجم علیه ایران

فرارو چهارشنبه 06 خرداد 1405 - 23:17
«حمایت از یک جنگ تجاوزکارانه و غیرقانونی، فقط چون آمریکا "بخش جدایی‌ناپذیر امنیت شما" است؟! این بیشتر شبیه رابطه ارباب و رعیت به نظر می‌رسد و یادآور تلخ فاجعه جنگ عراق است.»

«محمد البرادعی» مدیرکل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه از صحبت‌های «تونی بلر» نخست‌وزیر اسبق انگلیس که خواستار حمایت لندن از تهاجم آمریکا علیه ایران شده بود، انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، بلر اخیرا در گفت‌وگویی آمریکا را بخش‌جدایی‌ناپذیر از امنیت انگلیس خوانده بود و تاکید کرده بود که به همین خاطر انگلیس در صورت توان باید درکنار آمریکا بایستد.

وی در ادامه مدعی شده بود که انگلیس باید از آمریکا در تقابل با ایران حمایت می‌کرد.

البرادعی در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» در واکنش به این اظهارات نوشت: «حمایت از یک جنگ تجاوزکارانه و غیرقانونی، فقط چون آمریکا "بخش جدایی‌ناپذیر امنیت شما" است؟! این بیشتر شبیه رابطه ارباب و رعیت به نظر می‌رسد و یادآور تلخ فاجعه جنگ عراق است.»

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.