فروش سیگار نخی ممنوع شد

فرارو چهارشنبه 06 خرداد 1405 - 14:29
اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای از ابلاغ ممنوعیت عرضه و فروش سیگار نخی و فرآورده‌های دخانی بازشده خبر داد.

اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با عنایت به فرا رسیدن «هفته ملی بدون دخانیات» (۴ الی ۱۰ خرداد ماه) و پیرو سیاست‌های کلان نظام سلامت در راستای ارتقای سطح آگاهی عمومی و کاهش آسیب‌های ناشی از مصرف مواد دخانی، بدین‌وسیله ضوابط اجرایی ذیل جهت اطلاع‌رسانی و ابلاغ به اتاق‌های اصناف و واحدهای صنفی تحت پوشش اعلام می‌گردد: 

۱. ممنوعیت فروش نخی: عرضه، فروش و توزیع سیگار به صورت نخی در تمامی واحدهای صنفی (اعم از سوپرمارکت‌ها، خواربارفروشی‌ها و…) اکیداً ممنوع می‌باشد. 

۲. ممنوعیت بسته‌های باز شده: فروش هرگونه فرآورده دخانی در بسته‌بندی‌های باز شده یا خارج از بسته‌بندی استاندارد تولیدی، تخلف محسوب می‌شود. 

۳. الزام به اطلاع‌رسانی: اتحادیه‌های صنفی موظفند مراتب این ممنوعیت را به نحو مقتضی (صدور بخشنامه، پیامک و بازدیدهای میدانی) به کلیه واحدهای صنفی مرتبط ابلاغ نمایند. 

این اقدام با هدف پیشگیری از دسترسی آسان به دخانیات، صیانت از سلامت جوانان و نوجوانان و بسترسازی فرهنگی برای جامعه‌ای سالم‌تر انجام می‌پذیرد. مقتضی است واحدهای صنفی ذی‌ربط، نسبت به نصب بنر یا پوستر اطلاع‌رسانی در محل کسب خود اقدام نمایند. 

بدیهی است تیم‌های بازرسی و نظارت اتاق‌های اصناف با همکاری دستگاه‌های ذی‌صلاح، بر حسن اجرای این ابلاغیه نظارت مستمر خواهند داشت و با واحدهای متخلف طبق مقررات قانون نظام صنفی برخورد خواهد شد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.