ثبت ۱۰۰۰ مورد ابتلا به تب دنگی در چابهار

رکنا پنج شنبه 04 تیر 1405 - 11:12
مدیر درمانگاه سلامت چابهار از شناسایی و ثبت حدود ۱۰۰۰ مورد ابتلا به تب دنگی در سه ماهه نخست سال در جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد. این آمار نشان‌دهنده شیوع قابل‌توجه و روند صعودی بیماری در این منطقه است که ضرورت توجه به اقدامات پیشگیرانه را دوچندان می‌کند.

به گزارش رکنا، ب دنگی که از طریق گزش پشه آئدس منتقل می‌شود، نیازمند کنترل دقیق کانون‌های تکثیر این پشه است. بر همین اساس، تخلیه و پاک‌سازی ظروف حاوی آب راکد، گلدان‌ها، زیرگلدانی‌ها، تایرهای فرسوده و ناودان‌ها در محیط‌های مسکونی از اصلی‌ترین راهکارها برای مهار چرخه زندگی این ناقل محسوب می‌شود.

علاوه بر اقدامات محیطی، رعایت پروتکل‌های حفاظت فردی برای شهروندان ضروری است. استفاده از لباس‌های آستین‌بلند و شلوار بلند، نصب توری بر روی درها و پنجره‌ها و بهره‌گیری از اسپری‌ها و کرم‌های دفع‌کننده حشرات با تاییدیه استاندارد، از مهم‌ترین روش‌های کاهش خطر گزش است. همچنین با توجه به اینکه ساعات طلوع و غروب خورشید زمان اوج فعالیت این پشه است، پرهیز از تردد غیرضروری در این ساعات، ریسک انتقال ویروس را به حداقل می‌رساند.

 

پایان خبر / رکنا / کدخبر 1228000
  • فیلم خلاصه بازی والیبال ایران 2- 3 فرانسه ؛ شکست ۳ بر ۲ مقابل فرانسه در نبردی ۱۷۰ دقیقه‌ای

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.