دکتر حسین معصومی اصل روز چهارشنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا افزود: با توجه به حجم بالای مراجعه بیماران به بیمارستان شهید مدرس و نیاز مبرم منطقه به این ۲ دستگاه تصویربرداری، ورود این تجهیزات یک ضرورت حیاتی بود که هم اکنون با اخذ مجوز، درصدد جذب اعتبار و فرآیندهای اداری و فنی هستیم.
وی بیان کرد: این دستگاهها محصول شرکتهای معتبر و از پیشرفتهترین دستگاه موجود در کشور هستند که قابلیت حمل بیمار در وزنهای بالا را دارند و با ورود این تجهیزات به بیمارستانهای استان چالش تصویر برداری بیماران وزن بالا مرتفع میشود.
رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه به چالش اصرار مراجعان بر اقدامات پاراکلینیکی اشاره کرد و ادامه داد: یکی از دغدغههای فعلی ما، فشار و اصرار بیدلیل برخی بیماران برای انجام خدماتی نظیر MRI یا سیتیاسکن بدون ضرورت پزشکی و تجویز متخصص است.
معصومی اصل خاطرنشان کرد: این تقاضاهای القایی نه تنها بار مالی و کاری سنگینی به سیستم تحمیل میکند، بلکه موجب ایجاد صفهای طولانی و تضییع حق بیماران اورژانسی واقعی میشود و رسانهها باید در زمینه عدم درخواستهای غیرضروری تجهیزات پزشکی فرهنگسازی کنند.
وی در خصوص آخرین وضعیت ساخت بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی ساوه گفت: شتاب بخشیدن به پروژههای بیمارستانی بهویژه بیمارستان خیرساز ۲۵۰ تختخوابی و کلینیک قلب با تمام توان در حال پیگیری است تا شاهد ارتقای جدی زیرساختهای درمانی ساوه باشیم.
رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه در خصوص وضعیت ناوگان امدادی نیز اظهار کرد: برنامهریزی برای بازسازی ناوگان لجستیکی نهایی شده و تمامی آمبولانسهایی که به دلیل نقص فنی متوقف بودند، حداکثر تا ماههای آتی تعمیر و به چرخه عملیاتی اورژانس پیشبیمارستانی بازخواهند گشت.












