چهارمین مانور استانی طرح ملی «سامان» در خوزستان برگزار شد

ایرنا سه شنبه 05 خرداد 1405 - 12:27
اهواز - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: چهارمین مانور استانی طرح ملی «سامان» با محوریت تعویض مقره‌های فرسوده و با هدف افزایش پایداری شبکه برق استان در آستانه فصل گرما و اوج مصرف بار، با بسیج نیروهای عملیاتی در سطح شهرستان‌های استان برگزار شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان، علی خدری روز سه‌شنبه با اعلام موفقیت‌آمیز بودن اجرای این مانور تخصصی اظهار کرد: با توجه به اهمیت حفظ پایداری شبکه در شرایط اقلیمی خوزستان، این مانور با هدف شناسایی و رفع نقاط ضعف در سیستم عایقی شبکه و پیشگیری از بروز حوادث ناخواسته در روزهای اوج مصرف طراحی و اجرا شده است.

وی در تشریح ابعاد اجرایی این مانور تصریح کرد: در این عملیات گسترده، ۵۹ تیم عملیاتی شامل ۴۱ گروه «خط سرد» و ۱۸ گروه «خط گرم» به‌طور هم‌زمان در شهرستان‌های هدف فعالیت کردند؛ این اقدام گامی بلند در جهت ارتقای سطح بهره‌وری و کاهش حوادث ناشی از خرابی تجهیزات فرسوده محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اشاره به حجم اقدامات انجام شده در این مانور گفت: در راستای ایمن‌سازی شبکه، یک‌هزار و ۲۴ عدد مقره سوزنی و زنجیره‌ای سیلیکونی (شامل ۶۹۰ مقره سوزنی و ۳۳۴ مقره زنجیره‌ای) که به دلیل فرسودگی پایداری شبکه را به مخاطره می‌انداختند، با تجهیزات نوین تعویض شدند.

وی ادامه داد: همچنین در این عملیات، ۱۱۹ مورد مقره شکسته سرامیکی (۷۸ عدد سوزنی و ۴۱ زنجیره‌ای) جمع‌آوری و با نمونه‌های سالم جایگزین شد. علاوه بر این، ۹۶ مورد اصلاح و رگلاژ پین مقره‌های میانی و نصب ۳۹ عدد مقره جهت حفظ فاصله عایقی فاز B شبکه از پایه نیز در دستور کار قرار گرفت و با موفقیت تکمیل شد.

خدری با تاکید بر اینکه طرح ملی «سامان» با رویکرد پیشگیرانه و به‌منظور کاهش خاموشی‌ها اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: نوسازی و بازسازی تجهیزات شبکه توزیع، یکی از اولویت‌های راهبردی این شرکت برای عبور موفق از پیک تابستان سال جاری است تا مشترکان خوزستانی از خدمات برقی پایدار و مطمئن بهره‌مند شوند.

بر اساس این گزارش، بخشی از شبکه برق فشار متوسط واقع در جنوب غرب اهواز نیز در قالب طرح ملی سامان اصلاح و بهینه‌سازی شد. پیش از این نیز هم‌زمان با سراسر کشور، طرح پایش هوشمند تجهیزات اندازه‌گیری و مقابله با مصارف غیرمجاز برق موسوم به «مهتاب» با هدف کاهش تلفات غیرفنی و تضمین عبور پایدار از اوج بار تابستان در خوزستان آغاز شده بود.

طرح ملی مهتاب با اهدافی چون پایداری هرچه بیشتر شبکه، اصلاح نوسان و تقویت ولتاژ، جلوگیری از بروز آسیب به وسایل برقی شهروندان، هوشمندسازی تجهیزات و جلب رضایت مردم در کلان‌شهر اهواز به اجرا درآمد.

گفتنی است پیش از این نیز معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خوزستان از شناسایی، جمع‌آوری و ساماندهی ۳۰۰ انشعاب غیرمجاز در سطح استان در قالب یک مانور خبر داده بود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.