به گزارش خبرنگار ایرنا، حجتالاسلام مسعود عالی شامگاه دوشنبه در تجمع شبانه مردم اراک با اشاره به جایگاه راهبردی ایران در تحولات آخرالزمان اظهار کرد: بر اساس معارف اهلبیت (ع)، مأموریت ویژهای بر عهده ملت ایران نهاده شده است که هدف غایی آن، زمینهسازی برای ظهور حضرت ولیعصر (عج) از طریق رفع موانع و ایجاد اقتدار در جبهه حق است.
وی با تحلیل تاریخی تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ میلادی، تصریح کرد: انتخاب منطقه غرب آسیا برای اسکان صهیونیستها تصادفی نبود؛ آنها با ۲ هدف راهبردی حفاظت از منافع نظام سلطه در منطقه پرثروت خاورمیانه که دارنده ۷۰ درصد انرژی جهان است و ایجاد پایگاهی برای جلوگیری از شکلگیری یک قدرت واحد اسلامی در این نقطه مستقر شدند.
این کارشناس مسائل مذهبی افزود: آشوبها و درگیریهای کنونی در کشورهای اسلامی، برآمده از همین دکترین است تا هیچ کشور مقتدری در منطقه توان ایستادگی در برابر استکبار را نداشته باشد و راهبرد امام راحل (ره) برای محو اسرائیل، یک تاکتیک سیاسی مقطعی نبود، بلکه یک استراتژی دینی عمیق برای بازگرداندن امنیت به جهان اسلام محسوب میشود.
حجتالاسلام عالی با اشاره به تحولات اخیر و ضربات سنگین جبهه مقاومت به بدنه رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم که نه فقط در کشورهای اسلامی، بلکه در سراسر جهان تنفری بیسابقه نسبت به صهیونیسم شکل گرفته است، شعارهای پوشالی غرب مانند دموکراسی، حقوق بشر و حقوق زنان در برابر جنایات صهیونیستها فرو ریخته و نظام سلطه در حال ترک خوردن است.
وی تاکید کرد: جبهه حق به محوریت ایران اسلامی، امروز کمر قدرتهای بزرگ جهان را شکسته است و این فرآیند برخلاف تصور سطحینگران، مسیری است که با دقت و هوشمندی در حال گذر است.
تبیین رابطه «امنیت» و «ظهور»؛ ضرورت حفظ ذخایر الهی
استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع غیبت و امنیت پرداخت و گفت: یکی از دلایل اصلی غیبت حضرت ولیعصر (عج)، ناامنی شدیدی است که از سوی دشمنان ایجاد شده است، ایشان برای انجام ماموریت بزرگ الهی که ثمره زحمات تمام انبیاست، باید جان خود را حفظ کنند؛ همانطور که در منطق عقلانی، صیانت از رهبران الهی در برابر تهدیدات و ناامنیها، یک ضرورت قطعی است.
وی با اشاره به حفظ معجزهآسای سرمایههای انقلاب در برابر توطئهها و بمبارانهای دشمن، این موضوع را نشانهای از اراده الهی برای بقای مأموریتهای بزرگ دانست و افزود: ملت ایران به عنوان زمینهسازان ظهور، وظیفه دارند این ناامنی شدید را در منطقه خاورمیانه که محل ظهور امام زمان (عج) است، برطرف کنند.
حجتالاسلام عالی با قرائت روایتی از کتاب غیبت نعمانی از قول امام باقر (ع)، گفت: حضرت در این روایت میفرمایند گویی قومی را میبینم که از مشرقزمین قیام میکنند و حق را میطلبند؛ کشتههای آنان شهیدند و این پرچم را به دست کسی جز صاحب شما (امام زمان) نمیسپارند.
وی خاطرنشان کرد: این پرچمی که ۴۷ سال است به برکت مرجعیت شیعه و ایستادگی بهترینِ مردم بلند شده، همان حرکت اصیلی است که انشاءالله به دست مبارک حضرت ولیعصر (عج) خواهد رسید.
این استاد حوزه علمیه، با استناد به زیارتنامه حضرت مسلمبنعقیل (ع)، سه ویژگی ثبات قدم و عدم سستی در اراده، تابآوری و استقامت تا پایان مسیر و بصیرت نافذ را از الزامات یاران امام زمان (عج) برشمرد و از مردم خواست تا در برابر ناملایمات و فشارهای نظام سلطه، دچار تردید و دلسردی نشوند.












