به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، عبدالکریم حسینزاده، روز دوشنبه در حاشیه نشست مشترک با محمدنبی شهیکیتاش، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، و علی اسدی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اظهار داشت: مجوز صندوق «احیاگران» با مأموریت توسعه روستایی و پیشرانهای روستایی با رویکرد پژوهش و فناوری اخذ شده است.
وی افزود: این صندوق با حمایت بخشهای مرتبط معاونت فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تأسیس شده و بهزودی فعالیت رسمی خود را آغاز خواهد کرد.
به گفته حسینزاده، همچنین با همکاری وزارت علوم، پنج مرکز انتقال فناوری روستایی در استانهای اصفهان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، سمنان و تهران راهاندازی خواهد شد.
معاون رئیسجمهور در توسعه امور روستایی و مناطق محروم کشور گفت: بر اساس تفاهم انجامشده، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بهعنوان محل استقرار اصلی این همکاریها انتخاب شده و تمامی برنامهها در این مجموعه متمرکز خواهد شد.
وی از برگزاری نخستین جشنواره ایدههای استارتاپی توسعه روستایی در شهریورماه امسال خبر داد و افزود: این جشنواره با همکاری وزارت علوم برگزار میشود و با هدف تجمیع استارتاپها و فناوران حوزه روستایی برنامهریزی شده است.
حسینزاده خاطرنشان کرد: هدف ما این است که تصمیماتی اتخاذ کنیم که صندوقهای معاونت روستایی و مناطق محروم با صندوقهای دانشگاه تهران متصل شود و همافزایی برای پیشبرد برنامههای توسعه روستایی مبتنی بر فناوری ایجاد شود.











