تجهیز ناوگان حمل‌ونقل کالا و مسافر به GPS الزامی شد

خبرگزاری مهر دوشنبه 04 خرداد 1405 - 12:05
مدیرکل دفتر ایمنی و پایش هوشمند حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از آغاز فرآیند اجرایی تجهیز ناوگان حمل‌ونقل کالا و مسافر به سامانه‌های موقعیت‌یاب جغرافیایی (GPS) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی زندی‌فر، مدیرکل دفتر ایمنی و پایش هوشمند حمل‌ونقل سازمان راهداری اجرای طرح تجهیز ناوگان حمل‌ونقل کالا و مسافر به سامانه‌های موقعیت‌یاب جغرافیایی (GPS)، پایش برخط و مدیریت هوشمند تردد در سطح جاده‌های کشور را وارد مرحله عملیاتی کرده و علاوه بر ارتقاء ایمنی، به صرفه‌جویی در مصرف سوخت و تخصیص عادلانه آن بر اساس میزان پیمایش ناوگان کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به طی شدن مراحل تدوین مشخصات فنی و ارزیابی شرکت‌های مجاز، افزود: پس از تأیید شرکت‌های توانمند در حوزه نصب و پشتیبانی، فهرست آن‌ها به تشکل‌های صنفی و ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌های کشور ابلاغ شده است.

مدیرکل دفتر ایمنی و پایش هوشمند حمل‌ونقل سازمان راهداری بیان کرد: مهلت‌ زمانی تعیین شده برای نصب این سامانه در ناوگان اتوبوسی تا ۱۵ تیر، ناوگان سواری کرایه تا اول شهریور و ناوگان مینی‌بوسی تا اول آبان‌ماه سال جاری تعیین شده است.

زندی‌فر در پایان خاطرنشان کرد: عدم نصب سامانه در موعد مقرر، منجر به اعمال محدودیت در اخذ سند حمل و معاینه فنی ناوگان حمل‌ونقل عمومی خواهد شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.