جمشید حقیقتشناس در گفتوگو با خبرنگار هنرهای تجسمی ایرنا درباره روند فعالیتهای نگارخانههای خانه در طول جنگ تحمیلی سوم اظهار کرد: برنامههای ما تعطیل نشد، بلکه هنرمندان در تماسهایی خواستار لغو نمایشگاههای خود در این زمان شدند.
وی افزود: دلیل درخواست هنرمندان، عدم اطلاعرسانی رویدادهای هنری بود زیرا به دلیل مشکلات اینترنت، خبررسانی از افتتاح نمایشگاهها، آنگونه که باید امکانپذیر نبود، هنرمندان تمایل داشتند تا فعالیت آنان آنگونه که باید دیده شود.
این نقاش ادامه داد: در حال حاضر برنامههای گالریهای خانه از سر گرفته شده و چون برخی از رویدادها کنسل شده بود، فرصت مناسبی ایجاد شد تا نمایشگاه «برای ایران» در تمام نگارخانهها برپا شود، همچنین اکنون از شیوههای سنتی پیش از امکانات اینترنت در اطلاعرسانیها، بهره میگیریم.
وی درباره برنامههای پیشروی گالریهای خانه هنرمندان، گفت: بر اساس برنامههای تنظیم شده، نمایشگاههای هنری و رویدادهای مربوط به انجمنهای هنری که «انجیاو»های خانه هستند، برگزار خواهد شد.
درب خانه هنرمندان ایران به روی همه فعالان هنر باز است
حقیقتشناس ادامه داد: درب خانه هنرمندان ایران برای همه فعالان در این عرصه، باز است، در همین ارتباط پیشنهاد هنرمندان شنیده میشود و بنا بر ظرفیتها، رویدادها برگزار میشود.
مدیر امور گالریهای خانه هنرمندان ایران با اشاره به شرایط پیش آمده در کشور و تاثیر آن بر هنرمندان و هنرهای تجسمی، توضیح داد و افزود: در زمان نسل ما، امکانات بسیار کم بود، شرایط بدون امکانات را به خوبی متوجه میشویم، نسل بعد با امکانات دیگر، رشد کردند، نسلهای بَعدتَر امکانات بیشتری داشتند و در چنین شرایطی یاد گرفتیم که میتوان در شرایط مختلف، فعالیتهای خودمان را انجام دهیم.
حقیقتشناس اضافه کرد: معتقدم این روزها هم در شرایطی قرار داریم که میتوان، به روز شد و کارهایی که پیشتر امکان انجام آن وجود نداشت، در این شرایط امکان انجام آنها وجود دارد.
وی افزود: همچنین در این شرایط با ویژگی خاص خود به خلق آثار متفاوت کمک میکند، بنابراین این روزگار برای هنرمند میتواند فرصتی باشد تا هنرمند زمانهاش باشد و از آن در روند کار و پژوهش استفاده کرده و از خلق آثار بهرهمند شود.











