آغاز فعالیت ۸۰ تیم بازرسی در بازار همدان

خبرگزاری مهر یکشنبه 03 خرداد 1405 - 11:35
همدان-مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان از آغاز فعالیت ۸۰ تیم بازرسی در قالب قرارگاه استانی نظارت بر بازار خبر داد و گفت: با هرگونه تخلف صنفی برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی محمدی، صبح یکشنبه در کارگروه نظارت بر بازار که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی، نمایندگان دستگاه‌های تخصصی، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف برگزار شد، اظهار کرد: در راستای اجرای دستور استاندار مبنی بر تشدید نظارت‌ها بر بازار و واحدهای صنفی استان، ۸۰ تیم بازرسی در قالب قرارگاه استانی نظارت و بازرسی از اصناف و بازار فعالیت خود را آغاز کردند.

وی با اشاره به انجام بازدیدهای سرزده از نانوایی‌ها و واحدهای صنفی سطح شهر، هدف از این اقدام را برخورد جدی با تخلفاتی نظیر احتکار، گران‌فروشی، عدم عرضه کالا و عرضه کالاهای تاریخ‌گذشته عنوان کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان ضمن تأکید بر لزوم تأمین آرامش خاطر مردم در تهیه مایحتاج روزانه، تصریح کرد: نظارت بر بازار باید به صورت مستمر و با جدیت دنبال شود تا شرایط اقتصادی در آرامش پیش برود.

محمدی با اشاره به اینکه اکثریت بازاریان استان همدان را افراد منصف و قانون‌مدار تشکیل می‌دهند، افزود: متأسفانه علیرغم تذکرات و پیگیری‌های انجام‌شده، برخی از واحدها همچنان مرتکب تخلف می‌شوند که این موضوع به هیچ عنوان قابل پذیرش نبوده و دستگاه‌های متولی بدون اغماض با متخلفان برخورد خواهند کرد.

وی در پایان در خصوص نحوه رسیدگی به گزارش‌های بازرسی گفت: پس از تکمیل فرم‌های نظارتی، موارد تخلف به دستگاه‌های تخصصی از جمله سازمان صمت و اداره کل تعزیرات حکومتی ارجاع و پس از ثبت در سامانه‌های مربوطه، مراحل قانونی و قضایی برای برخورد با متخلفان طی خواهد شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.