شاهینِ روی کاغذ؛ سایپا در اوج معوقات ۴ ساله دوباره ثبت‌نام می‌کند

رکنا یکشنبه 03 خرداد 1405 - 09:34
رکنا اقتصادی: در حالی که هنوز هزاران متقاضی شاهین پس از چهار سال چشم‌انتظار تحویل خودرو هستند و بخشی از تعهدات سایپا همچنان معوق مانده، این شرکت از فردا دور تازه فروش شاهین را آغاز می‌کند؛ اقدامی که بار دیگر انتقادها نسبت به ادامه پیش‌فروش بدون ایفای کامل تعهدات قبلی را افزایش داده است.

سایپا در حالی دور جدید عرضه شاهین را آغاز می‌کند که هزاران متقاضی این خودرو، از چهار سال پیش تاکنون در صف خرید هستند.

به گزارش فارس؛ از فردا یکشنبه سوم خرداد، شرکت سایپا مرحله جدید عرضه شاهین را آغاز می‌کند و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه فروش این شرکت برای ثبت‌نام اقدام کنند؛ زمان تحویل شاهین نیز مرداد تا آبان ۱۴۰۶ است.

در پی ثبت نام ۴۴۰ هزار متقاضی برای شاهین طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در سامانه یکپارچه، سایپا با چالش توازن میان تقاضا و ظرفیت تولید روبرو شد. آن‌طور که علی‌اکبر حبیب‌زاده، مدیر عملیات فروش این شرکت می‌گوید «ظرفیت تولید سالانه شاهین ۳۰ هزار دستگاه در سال است» که این موضوع، روند تحویل خودرو به همه متقاضیان را با محدودیت روبرو کرد.

معاون فروش و بازاریابی سایپا، مهدی آقاطاهریان، هم دی‌ماه سال گذشته گفته بود که از مجموع ۴۴۰ هزار دستگاه شاهین تعهدشده، ۴۲ هزار دستگاه باقی مانده که ۱۲ هزار آن «معوق» است که  تمامی این معوقات تا پایان شهریور ۱۴۰۵ تحویل می شود.

با این وجود، محاسبات نشان می‌دهد حتی در صورت تحقق کامل این وعده و تحویل خودروهای معوق، همچنان ۳۰ هزار دستگاه شاهین از تعهدات سامانه یکپارچه باقی می‌ماند که متقاضیان آن همچنان در صف انتظار تحویل قرار دارند.

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید