آتش زدن یک مرکز درمان ابولا در کنگو

فرارو شنبه 02 خرداد 1405 - 17:22
بخشی از یک بیمارستان مخصوص بیماران ابولا را در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو به آتش کشیده شد.

جمعیتی خشمگین بخشی از یک بیمارستان مخصوص بیماران ابولا را در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو، در آفریقا به آتش کشیدند.

به گزارش فرارو، این اقدام پس از آن صورت گرفت که بیمارستان پیکر یک مرد جوان را که گمان می‌‌رفت بر اثر ویروس ابولا جان باخته است، به خانواده و دوستان او تحویل نداد.

یک سیاستمدار محلی گفت برخی از بستگان قربانی، وجود این ویروس را که تاکنون بیش از ۱۳۰ نفر را در شرق کنگو به کام مرگ کشانده، باور ندارند.

در جریان ناآرامی‌ها، پلیس برای متفرق کردن جمعیت تیرهای هوایی شلیک کرد.

کارشناسان می‌گویند پیکر افرادی که بر اثر ابولا جان می‌بازند به‌شدت عفونی است و مقام‌های مسئول برای جلوگیری از گسترش این ویروس ناگزیرند اجساد را خود دفن ایمن کنند.

سازمان جهانی بهداشت نیز توصیه می‌کند قربانیان ابولا با رعایت اصول تدفین ایمن و همراه با حفظ کرامت به خاک سپرده شوند؛ به‌گونه‌ای که تیم‌های آموزش‌دیده با استفاده از تجهیزات حفاظتی، مسئولیت جابه‌جایی اجساد را بر عهده بگیرند.

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.