۵ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی تا تابستان وارد مدار می‌شود

صدا و سیما جمعه 01 خرداد 1405 - 15:07
وزیر نیرو امروز جمعه در حاشیه مراسم افتتاح نیروگاه ۱۳۰ مگاواتی متانول کاوه گفت: ۵ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی تا تابستان امسال وارد مدار می‌شود.

۵ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی تا تابستان وارد مدار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس علی‌آبادی، در مراسم افتتاح نیروگاه ۱۳۰ مگاواتی خورشیدی متانول کاوه، ضمن گرامیداشت یاد شهدای جنگ رمضان، از دستیابی کشور به ظرفیت ۴ تا ۵ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی تا تابستان خبر داد و گفت: ایران با تکیه بر توان داخلی، تسلیم تهدید قدرت‌های جنایتکار نخواهد شد.

وی افزود: ما تلاش می‌کنیم تا تابستان امسال، ۵ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی عملی وارد مدار تولید برق کشور شود. در واقع، ما چهار برابر تمام ادوار گذشته، نیروگاه خورشیدی احداث کرده‌ایم.

وزیر نیرو با اشاره به پیشرفت‌ها در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، خاطرنشان کرد: استان مرکزی در توسعه انرژی خورشیدی، رتبه نخست را کسب کرده است.

علی‌آبادی سپس با تأکید بر اقتدار ایران، اظهار داشت: تمدن ایران بیش از ۵ هزار سال قدمت دارد و این مردم تسلیم قدرت‌های جنایتکار و شیطانی نخواهند شد. ملت ایران با اتکا به توان خود در داخل نشان خواهد داد که قدرت ارتقای سطح علمی و فناوری کشور را دارد.

وی با اشاره به تخریب‌های دوران جنگ، بیان کرد: تمام نقاطی که در جنگ تخریب شد، همانطور که رئیس‌جمهور تاکید کرد، بهتر از گذشته ساخته خواهد شد.

وزیر نیرو در خصوص اولویت‌بندی در تأمین برق، با ابراز رضایت از عملکرد استان مرکزی توضیح داد: در استان‌هایی که برق خورشیدی احداث کرده‌اند، اولویت اول مصرف برق به استان مربوطه اختصاص می‌یابد.

علی‌آبادی با تأکید بر پایداری شبکه برق کشور، گفت: ما در ریل پیشرفت هستیم و در ماه‌های گذشته، از پاییز تاکنون به هیچ وجه محدودیت برنامه‌ریزی شده در هیچ بخشی نداشته‌ایم.

وی افزود: در جریان جنگ نیز خاموشی‌های ناشی از حادثه، در کمتر از یک ساعت برطرف شد و شبکه برقرسانی پایدار می‌شد. در این ایام، شاهد فروپاشی شبکه برق یکی از کشور‌های همسایه بودیم، ولی برق ایران با قدرت ادامه داد.

وزیر نیرو سپس به وضعیت حساس منابع آبی کشور اشاره کرد و گفت: استان‌هایی مانند تهران و‌ مرکزی در حوزه آب وضعیت مطلوبی ندارند و بر همین اساس باید حساسیت بالایی نسبت به مصرف آب در این استان‌ها وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: اولویت در تأمین آب و برق به سمتی خواهد رفت که مصرف بهینه انجام می‌شود. الگوی مصرف، ملاک تأمین آب و برق یارانه‌ای است و مازاد آن باید از طریق بورس تأمین تا سرمایه‌گذاری در صنعت برق تقویت شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.