به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، ملکی گفت: ساعت 14: 15 دقیقه ظهر امروز، یک مورد آتشسوزی در انبار کالا واقع در خیابان ملت، به سامانه ۱۲۵ اعلام شد. بلافاصله سه ایستگاه آتشنشانی به همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی و تانکر آب به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود:آتشنشانان در مدت زمان کمتر از ۵ دقیقه به محل رسیدند و مشاهده کردند که در یک ساختمان چهارطبقه قدیمی با طبقه همکف تجاری و طبقات فوقانی بهعنوان انبار در قسمت حیاط، با مصالح اولیه نظیر ورقهای شیروانی، یک انباری به مساحت حدود ۶۰ تا ۷۰ متر مربع احداث شده بود. این انباری محل نگهداری لوازم یدکی خودروهای سنگین بود و کل ساختمان به انبار لوازم یدکی تبدیل شده بود.
ملکی تأکید کرد: در طبقه زیرزمین نیز که آن بخش هم انبار شده بود، حجم زیادی از کالا نگهداری میشد. هنگام ورود آتشنشانان، انبار حیاط کاملاً شعلهور بود و دود زیادی به آسمان میرفت. آتش به دهانه ورودی انبار زیرزمین نیز سرایت کرده بود و بخشهای محدودی (چند متر) از آن را در برگرفته بود. زیرزمین حدود ۱۰۰ متر وسعت داشت که اگر حریق به طور کامل به آنجا سرایت میکرد، وضعیت بسیار بحرانی و سنگینی ایجاد میشد.