پذیرش آتش‌بس در اوج حملات ایران به دشمن اشتباه بود/ اختلافات ایران و آمریکا با مذاکره حل نمی‌شود

فرارو پنج شنبه 31 اردیبهشت 1405 - 09:38
استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، در برنامه «زوم» فرارو به تحلیل موضوع خاتمه یا ادامه جنگ، آینده مذاکرات و وضعیت روابط ایران - آمریکا پرداخت.

فرارو - سخنگوی وزارت امور خارجه چند روز قبل وقتی می‌خواست شرایط جاری میان ایران و آمریکا را توصیف کند، گفت: «از لحاظ اسمی در آتش‌بس قرار داریم.» تعبیری که می‌توان گفت با واقعیت‌ها منطبق است. آمریکا محاصره دریایی ایران را ادامه می‌دهد و دو طرف چند بار تبادل آتش کردند و احتمال آغاز مرحله بعدی جنگ در هر لحظه، در کلام سیاستمداران یا تحلیل‌های رسانه‌ای پررنگ است.

این شرایط ارتباط مستقیمی با اخبار و تحلیل‌های مربوط به پیشرفت یا انسداد مسیر دیپلماتیک جاری میان تهران و واشنگتن دارد. روندی که مقامات جمهوری اسلامی به صورت رسمی می‌گویند هدف نهایی آن، موضوع خاتمه جنگ است. در این قسمت از برنامه «زوم» فرارو، در گفتگو با محمدصادق کوشکی، عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران به بررسی ابعاد مختلف شرایط جاری در بحران ایران و آمریکا پرداختیم.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.