رهاسازی ۱۵ میلیون مترمکعب آب از سد طالقان به دشت قزوین

خبرگزاری مهر سه شنبه 29 اردیبهشت 1405 - 15:21
قزوین- وزیر نیرو در پی درخواست‌های مکرر برای تأمین آب کشاورزان دشت قزوین، دستور رهاسازی ۱۵ میلیون مترمکعب آب از سد طالقان را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌آبادی وزیر نیرو صح سه شنبه در دیدار با فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین در مجلس، با اشاره به وضعیت بحرانی کم‌آبی در دشت قزوین، دستور رهاسازی ۱۵ میلیون مترمکعب آب از سد طالقان را برای استفاده کشاورزان این منطقه صادر کرد.

فاطمه محمدبیگی در این دیدار با اشاره به اهمیت حیاتی آب برای کشاورزی، اشتغال و پایداری زندگی در دشت قزوین، از عملکرد وزارت نیرو در سال‌های گذشته انتقاد کرد و گفت: علی‌رغم اهمیت بسیار احیای دشت زرخیز قزوین و پیگیری‌های مکرر در ۵ سال گذشته، اقدام جامع و مؤثری از سوی وزارت نیرو صورت نپذیرفته است.

وی با تشریح تبعات کم‌آبی در استان افزود: کم‌آبی شدید در اکثر مناطق و دشت‌های استان موجب آسیب جدی به مزارع و باغات کشاورزی و محصولات استراتژیکی چون گندم، جو، کلزا، چغندرقند، ذرت و باغات میوه شده و اعتراض جدی جامعه خدوم کشاورزی را به دنبال داشته است.

نماینده مردم قزوین در مجلس با صراحت تأکید کرد: تثبیت حق‌آبه کشاورزان استان قزوین مطالبه جدی ما از دولت و وزارت نیرو است و این مسئله تا حصول نتیجه نهایی پیگیری خواهد شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.