ماجرای حمله ۵ فرد مسلح به معدنی در سقز چه بود؟

فرارو دوشنبه 28 اردیبهشت 1405 - 18:57
فرماندار سقز اعلام کرد: شب گذشته حوالی ساعت ۲۳، پنج فرد ناشناس با ورود به معدن طلای میرگه‌نقشینه در شهرستان سقز، خساراتی را به این مجموعه معدنی وارد کردند.

ضیاالدین نعمانی، فرماندار سقز اعلام کرد:

«ادعای وقوع حمله تروریستی به معدن طلای میرگه‌نقشین صحت ندارد و موضوع در حال بررسی توسط دستگاه‌های مسئول و نظارتی است. 

شب گذشته حوالی ساعت ۲۳، پنج فرد ناشناس با ورود به معدن طلای میرگه‌نقشینه در شهرستان سقز، خساراتی را به این مجموعه معدنی وارد کردند. 

مهاجمان پس از ورود به محوطه معدن، دو نفر از نگهبانان را مورد ضرب و شتم قرار داده و سپس اقدام به آتش زدن ماشین‌آلات سنگین کردند. 

در جریان این حادثه دو دستگاه بیل مکانیکی، یک دستگاه مایلر، یک دستگاه گریدر و تعداد ۵ کانکس دچار آتش‌سوزی شده و عاملان پس از انجام اقدامات خود از محل متواری شدند. 

سال گذشته نیز اتفاقی مشابه در معدن قلقله رخ داده بود که شباهت زیادی به حادثه اخیر دارد و به نظر می‌رسد این اقدامات با هدف باج‌خواهی و تعرض به معادن انجام شده باشد. 

مراتب توسط دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و انتظامی در حال بررسی است و نتایج بررسی‌ها متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.