تماس‌ مستمر ایران با عمان درباره تنگه هرمز

فرارو دوشنبه 28 اردیبهشت 1405 - 11:27
سخنگوی وزارت خارجه گفت: تنگه هرمز در آب‌های ایران و عمان است و دو کشوربرای اطمینان بخشی به تردد ایمن برای همه کشورها خودشان را موظف می‌دانند.

اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت خارجه، گفت: ما برای صیانت از تردد ایمن در این مسیر تلاش بسیار زیادی همیشه کرده‌ایم و کماکان اهتمام داریم که تردد با ایمنی کامل انجام شود.

بقائی اظهار کرد: تنگه هرمز در آب‌های ایران و عمان است و دو کشوربرای اطمینان بخشی به تردد ایمن برای همه کشورها خودشان را موظف می‌دانند.

او ادامه داد: آنچه در ۹ اسفند حادث شد حمله آمریکا و رژیم صهیونیستی بود که باعث شد ما تدابیری را برای امنیت ملی خود اتخاذ کنیم و بر اساس حقوق بین‌الملل مجاز است. این روند ادامه دارد و در تماس مستمر با عمان برای تدوین سازوکاری که این وظیفه را محقق کند هستیم.

وی افزود: هفته گذشته دیداری بین بخش‌های کارشناسی در مسقط برگزار شد و تماس‌ها ادامه دارد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.