ایران دیگر نمی‌توانست همراهی امارات با اسرائیل را نادیده بگیرد/تنگه هرمز می‌تواند اهرم مقابله با تحریم‌ها باشد

فرارو دوشنبه 28 اردیبهشت 1405 - 11:09
سفیر سابق ایران در ترکیه و بحرین، در برنامه «زوم» فرارو به تحلیل شرایط حاکم بر خلیج فارس، آینده روابط ایران با کشورهای عربی منطقه و موضوع تنگه هرمز پرداخت.

فرارو -  جنگ چهل‌روزه به عنوان نقطه عطفی در منطقه خلیج فارس شناخته می‌شود. نقطه‌ای که ترتیبات حاکم بر این منطقه را تا حد زیادی دستخوش تغییر کرد و بسیاری از مسائلی که تا پیش از آن به صورت علنی در تریبون‌های رسمی مطرح نمی‌شد را به عرصه اظهارات آشکار کشاند.

جمهوری اسلامی پیش از آغاز جنگ در اسفند ۱۴۰۴ هشدار داده بود که در صورت حمله به ایران، کشورهایی که پایگاه‌هایی در اختیار آمریکا قرار دادند یا با آن‌ها در اقدام علیه ایران همکاری می‌کند، به عنوان اهداف مشروع شناخته می‌شوند و مورد حمله قرار خواهند گرفت. در همین مسیر و بر اساس همین منطق، امارات حتی از اسرائیل بیشتر هدف حملات موشکی و پهپادی ایران چه از لحاظ کمّی و چه از لحاظ کیفی قرار گرفت. در هفته‌های گذشته نیز صحبت‌های بیشتری درباره همکاری امارات با اسرائیل و آمریکا از سوی مقامات جمهوری اسلامی مطرح می‌شود.

در این قسمت از برنامه «زوم» فرارو تلاش کردیم در گفتگویی با محمد فرازمند، دیپلمات و سفیر پیشین ایران در آنکارا و منامه، به بررسی وضعیت فعلی حاکم بر روابط ایران و کشورهای خلیج فارس و آینده این روابط بپردازیم. 

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.