فرارو-شهباز شریف، نخستوزیر پاکستان، از نقشی که پاکستان به عنوان میانجی میان آمریکا و ایران ایفا میکند، ابراز خرسندی کرده است.
به گزارش فرارو به نقل از ساندی تایمز، نخست وزیر پاکستان در ادامه گفت: « پاکستان همچنان به دور دیگری از مذاکرات رو در رو بین ایران وآمریکا در اسلام آباد امیدوار است.»
شهباز شریف در مورد مدت مذاکرات نیز بیان کرد: «دستیابی به صلح فرآیندی دشوار و زمانبر است و نیازمند «صبر، زیرکی و توانایی عبور از چالشهای پیچیده» است.»
وی در پایان تاکید میکند که اسلامآباد تلاش دارد خود را بهعنوان بازیگری فعال در دیپلماسی منطقهای معرفی کند؛ بهویژه در شرایطی که تنشهای خاورمیانه، امنیت انرژی و آینده تنگه هرمز بر نگرانیهای بینالمللی افزوده است.
گفتنی است، در پی میانجیگری پاکستان، میان ایران و آمریکا، محسن نقوی، وزیر کشور اسلام آباد به تهران سفر و با مقامات ایرانی دیدار و گفتگو کرده است.