جزئیات جدید درباره حمله پهپادی به تاسیسات هسته‌ای امارات

اقتصادنیوز یکشنبه 27 اردیبهشت 1405 - 14:29
اقتصادنیوز: براساس اعلام مقام‌های اماراتی، حمله در خارج از «محیط داخلی» نیروگاه رخ داده و هیچ‌گونه مصدوم یا تلفات انسانی در پی نداشته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، منابع رسمی در ابوظبی اعلام کردند در پی حمله یک پهپاد در خارج از محدوده داخلی نیروگاه هسته‌ای «براکه»، آتش‌سوزی رخ داده است؛ با این حال این حادثه به بخش‌های حیاتی و داخلی این مجموعه راه پیدا نکرده است.

طبق گزارش شبکه العربیه، براساس اعلام مقام‌های اماراتی، حمله در خارج از «محیط داخلی» نیروگاه رخ داده و هیچ‌گونه مصدوم یا تلفات انسانی در پی نداشته است.

ابوظبی همچنین تأکید کرد که پس از این حادثه هیچ تغییری در سطح ایمنی پرتویی و شرایط مرتبط با امنیت هسته‌ای ثبت نشده و سامانه‌های حفاظتی و کنترلی تأسیسات بدون اختلال به فعالیت خود ادامه داده‌اند.

در بیانیه‌های منتشرشده آمده است که تمامی اقدامات احتیاطی و پروتکل‌های امنیتی پس از حادثه فعال شده و نهادهای ذی‌ربط در حال پیگیری ابعاد موضوع هستند.

نیروگاه هسته‌ای براکه که در غرب امارات قرار دارد، نخستین نیروگاه هسته‌ای جهان عرب محسوب می‌شود و یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های راهبردی امارات به شمار می‌رود.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.