وال استریت ژورنال: ترامپ بسته شدن تنگه هرمز را دست کم گرفت/ ایران موقعیت بهتری برای چانه زنی دارد

فرارو شنبه 26 اردیبهشت 1405 - 21:45
ایران ثابت کرده که میتواند به‌طور کامل رفت‌وآمد از طریق تنگه هرمز را کنترل کند با همان تهدید نامتقارنی که گفتید؛ فقط با پهپادها، قایقهای تندرو و موشک‌های کروز و به این زودی‌ها هم از آن دست برنمیدارد.

لارا سلیگمن، خبرنگار امنیت ملی وال استریت ژورنال:

 به نظر من، خودِ ترامپ (بسته شدن تنگه) را دستکم گرفت. فکر میکنم ارتش آمریکا حتماً گزینه‌های بی‌شماری را پیش روی او گذاشته‌اند.

 مطمئنم که موضوع تنگه هرمز و امکان بسته شدن آن از سوی ایران مطرح شده است. با این حال، به نظر میرسد دونالد ترامپ تصمیم گرفت با وجود این موضوع، این جنگ را آغاز کند. پس مشخصاً تصور میکرد که ارتش می‌تواند ایران را پیش از وقوع آن شرایط، درهم بشکند.

 اما الان به جرئت میگویم که ایران موقعیت به‌مراتب بهتری برای چانه‌زنی دارد نسبت به قبل از جنگ. ایران ثابت کرده که میتواند به‌طور کامل رفت‌وآمد از طریق تنگه هرمز را کنترل کند با همان تهدید نامتقارنی که گفتید؛ فقط با پهپادها، قایقهای تندرو و موشک‌های کروز و به این زودی‌ها هم از آن دست برنمیدارد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.