شریعتمداری: مذاکره به جای خود، اما جنگ بدون پاسخ پایان نمی‌یابد

فرارو شنبه 26 اردیبهشت 1405 - 07:41
حسین شریعتمداری طی یادداشتی ضمن اشاره به همکاری برخی کشورهای عربی در حمله نظامی به ایران، تاکید کرد: مذاکره با آمریکا و رایزنی‌های جسته و‌ گریخته دیپلماتیک با کشورهای عربی یادشده، اگرچه بخشی از سازوکار تعریف شده نظام است، ولی جنگ نباید و نمی‌تواند بدون انتقام سخت به پایان برسد.

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان، در یادداشتی نوشت: «۱- در اولین دقایق جنگ رمضان و حمله نظامی وحشیانه و مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران اسلامی، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مراد و مقتدای امت جهانی اسلام به شهادت رسیدند. در این جنگ که شهادت رهبر بزرگوارمان نقطه آغاز آن بود، پنج کشور عربستان، امارات‌، کویت، قطر، اردن، و دولت دست‌نشانده آمریکا و صهیونیست‌ها در جزیره ایرانی بحرین، حضور و شرکت مستقیم داشتند. «برد کوپر»‌، فرمانده مرکزی نیروهای آمریکایی در منطقه (سنتکام)‌، با صراحت به حضور فعال این کشورها در جنگ رمضان اعتراف کرد و گفت: «آنها فقط مأموریت اجرا نکردند، بلکه در کنار آمریکا جنگیدند.» به بیان دیگر، علاوه ‌بر آمریکا و رژیم صهیونیستی، کشورهای عربی مورد اشاره نیز در جنایات انجام‌شده علیه ایران و مردم این مرز و بوم و ریختن خون مطهر امام شهیدمان حضور و شرکت مستقیم داشته‌اند. و به همین علت باید بخشی از اهداف نشاندار جمهوری اسلامی در انتقام خون پاک مردم شریف و خامنه‌ای عزیز باشند.

 ۲- مذاکره با آمریکا و رایزنی‌های جسته و‌ گریخته دیپلماتیک با کشورهای عربی یادشده، اگرچه بخشی از سازوکار تعریف شده نظام است و مسئولان محترم کشورمان تأکید کرده‌اند که با دقت و اقتدار در این عرصه فعالند‌، ولی جنگ نباید و نمی‌تواند بدون انتقام سخت از قاتلان 
امام شهیدمان به نقطه پایان برسد. عمق جنایتی که دشمن مرتکب شده است، بیرون از محاسبه و قیاس است. تا آنجا که به هلاکت رساندن ترامپ، نتانیاهو، معاونان و دستیاران آنها و نیز شناسایی و به جهنم فرستادن خلبانان شرکت‌کننده در ارتکاب این جنایت بزرگ و... اگرچه نباید از فرمول انتقام بیرون بماند ولی هرگز با خون پاکی که بر زمین ریخته‌اند قابل قیاس نیست.

 ۳- باید به ژرفای دل باور داشته باشیم که از این پس میان ما و قاتلان امام شهیدمان دریایی از خون قرار گرفته است، و آتش جانسوزی که با ریختن آن خون پاک بر دل و جانمان افتاده است‌، فقط با انتقام سخت از قاتلان پلیدشان اندکی آرام می‌گیرد... «وَ لَکُمْ فِی الْقِصاصِ حَیاهًٌْیا أُولِی الْأَلْبابِ».»

وی افزود: «قاتلان مردم پاکباخته و امام شهیدمان نیز نه فقط باید بدانند بلکه باید به چشم ببینند که به قول خواهر گرانقدر و متعهدمان، خانم راضیه رجایی:

در این قبیله نخل تناور همیشه هست 
مقداد هست، مالک اشتر همیشه هست 
اینجا که کوفه نیست، خوارج علم شوند
سلمان نمرده است، اباذر همیشه هست»

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.