کاهش ۵۲ درصدی سقط جنین در کشور

خبرگزاری مهر جمعه 25 اردیبهشت 1405 - 09:40
رئیس کمیته خانواده، جمعیت و زنان کمیسیون فرهنگی مجلس، درباره تازه ترین وضعیت شاخص‌های جمعیتی کشور توضیحاتی داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، امیرحسین بانکی‌پور فرد گفت: الگوی فرزند سوم و بیشتر نسبت به قبل از اجرای قانون جوانی جمعیت حدود ۶۵ درصد رشد داشته است.

وی افزود: همچنین میزان سقط جنین نسبت به قبل از اجرای این قانون، ۵۲ درصد کاهش یافته است. این مسئله نشان‌دهنده تقویت الگوی خانواده‌های پرجمعیت در کشور است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: با وجود این دستاوردها، هنوز میزان تولدها به سطح مطلوب نرسیده و یکی از دلایل اصلی آن کاهش شدید جمعیت زنان در گروه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال است؛ به‌گونه‌ای که تنها از زمان ابلاغ قانون جوانی جمعیت تاکنون، بیش از دو میلیون نفر از جمعیت زنان این گروه سنی کاهش یافته‌اند.

وی با اشاره به شرایط اجتماعی کشور در ماه‌های اخیر، اظهار داشت: مسئله جمعیت از موضوعاتی است که حتی در شرایط سخت نیز نباید مورد غفلت واقع شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.