عربستان پیمان عدم تعرض با ایران مطرح کرد

فرارو پنج شنبه 24 اردیبهشت 1405 - 18:59
یک رسانه بریتانیایی از طرح ایجاد یک پیمان‌عدم تعرض در خاورمیانه با ایران از سوی ریاض خبر داد.

روزنامه فایننشال‌تایمز مدعی شده عربستان سعودی طرح ایجاد یک پیمان‌ عدم تعرض در خاورمیانه با ایران را به عنوان بخشی از گفت‌وگوها برای مدیریت تنش‌های منطقه‌ای پس از جنگ آمریکا و اسرائیل مطرح کرده است. 

دیپلمات‌ها گفته‌اند ریاض در حال بررسی «فرایند هلسینکی» در دهه ۱۹۷۰ به عنوان الگویی احتمالی برای کاهش تنش با ایران است. 

در دهه ۱۹۷۰، تنش‌های شرق و غرب در جریان جنگ سرد با نشست امنیت و همکاری اروپا در هلسینکی و با امضای «قانون نهایی هلسینکی» کاهش یافت. به نظر می‌رسد عربستان به دنبال مدلی مشابه برای منطقه خاورمیانه است.

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.