رژیم اسرائیل ۶۸ روستا در جنوب کشور لبنان را اشغال کرده است

صدا و سیما سه شنبه 22 اردیبهشت 1405 - 13:19
در پی تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان و نقض آتش‌بس، نخست وزیر این کشور اعلام کرد که این رژیم ۶۸ روستا در جنوب را اشغال کرده است.

رژیم اسرائیل ۶۸ روستا در جنوب کشور لبنان را اشغال کرده است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، با توجه به تداوم نقض آتش بس لبنان توسط رژیم صهیونیستی، سازمان ملل اعلام کرد که تنها در تعطیلات پایان هفته ۸۷ نفر در این کشور به شهادت رسیدند.

با ادامه تجاوز رژیم صهیونیستی به شهر‌های مختلف لبنان به ویژه جنوب این کشور، جوزف عون، رئیس جمهور لبنان و نواف سلام، نخست وزیر این کشور از میشل عیسی، سفیر آمریکا در بیروت درخواست کردند که واشنگتن به رژیم اسرائیل فشار بیاورد تا حملات خود را متوقف کند.

از سوی دیگر، حزب الله لبنان اعلام کرد که در پاسخ به نقض آتش‌بس توسط رژیم صهیونیستی روز دوشنبه ۲۰ عملیات نظامی علیه این رژیم انجام داده و نیرو‌ها و ماشین آلات جنگی آن در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

به طور همزمان، نواف سلام، نخست وزیر لبنان اعلام کرد که قبل از جنگ اخیر رژیم صهیونیستی تنها ۵ نقطه در جنوب لبنان را اشغال کرده بود، اما اکنون ۶۸ روستا را در جنوب رود لیتانی را اشغال کرده است و در واقع نیمی از اراضی جنوب این رود واقع در ۳۰ کیلومتری شمال سرزمین‌های اشغالی، تحت اشغال رژیم اسرائیل است.

در همین حال، سازمان ملل اعلام کرد که در سایه تداوم حملات و جان باختن مردم از جمله نیرو‌های انسانی، اوضاع انسانی لبنان درحال فروپاشی است.

دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد که تنها در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۰۰ حمله علیه لبنان ثبت شده است و در تعطیلات پایان هفته ۸۷ نفر به شهادت رسیدند.

همچنین سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد که از زمان آغاز تجاوز‌های اسرائیل علیه لبنان ۱۵۸ حمله علیه مراکز بهداشتی انجام شده و منجر به شهادت ۱۰۸ نفر و زخمی شدن ۲۴۹ نفر دیگر شده است.

دقایقی پیش هم خبرگزاری لبنان اعلام کرد که در حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی به منزلی در منطقه «کفردونین» در جنوب لبنان ۶ نفر شهید و ۷ نفر دیگر مجروح شدند.

همچنین وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حملات حزب‌الله در روز دوشنبه منجر به زخمی شدن ۱۳ نظامی صهیونیستی شده است.

حزب الله در توضیح این سلسله عملیات اعلام کرد که که نیرو‌های اسرائیلی در خانه‌ای در «طیبه» و در سه مرحله و نیز تجمع نظامیان در «طیرحرفا»، «رشاف»، «دیرسریان»، «بیاضه» و «الناقوره» با استفاده از پهپاد هدف قرار گرفته شد.

مقاومت لبنان همچنین از هدف قرار دادن دو خودروی مهندسی، دو بولدوزر D ۹، یک خودروی هامر و یک تانک مرکاوا در مناطق «بیاضه»، «طیرحرفا»، «الناقوره» و «رشاف» با پهپاد و موشک هدایت‌شونده خبر داد.

حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد که تجمع نظامیان صهیونیست را در «وادی العیون»، «صربین»، «رشاف»، «بیاضه» و جاده «الناقوره» با راکت و گلوله‌های توپ هدف حمله قرار داده است.

رزمندگان مقاومت همچنین از مقابله با پهپاد ارتش اسرائیل در آسمان «صور» با موشک زمین به هوا خبر دادند.

ارتش رژیم اسرائیل از دوم ماه مارس گذشته (۱۱ اسفند) جنگ تجاوزگرانه خود علیه لبنان را به راه انداخته است. در این مدت، شمار‌ی از مردم لبنان شهید و شمار زیاد دیگری زخمی شده‌اند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.