نتانیاهو برای ماندن در قدرت هر کاری می‌کند

صدا و سیما سه شنبه 22 اردیبهشت 1405 - 13:19
«ایهود باراک» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی از رفتار‌های نخست‌وزیر فعلی این رژیم، گفت که او برای باقی ماندن در قدرت هر کاری می‌کند.

نتانیاهو برای ماندن در قدرت هر کاری می‌کند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، از پایگاه «فلسطین آنلاین»، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی گفت که از رفتار‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم احساس نگرانی شدید می‌کند.

باراک افزود: نتانیاهو برای ماندن در قدرت ممکن است هر کاری را انجام دهد و پیش از برگزاری انتخابات اگر احساس کند که شانس پیروزی‌اش تضمین شده نیست، ممکن است به تحریک اقدام نظامی یا اعلام «بمب ساعتی» روی آورد که آغاز دور جدید جنگ علیه ایران یا هر طرف دیگری را ضروری می‌کند.

باراک همچنین گفت که ابدا تردید ندارد که نتانیاهو به هر بهانه‌ای این کار را انجام خواهد داد.

ناظران و تحلیلگران معتقدند که نتانیاهو با چالش‌های داخلی و خارجی زیادی مواجه است که راه رهایی از آنها را بحران‌آفرینی و ایجاد جنگ می‌داند.

هم زمان و در همین پیوند، «روم برسلافسکی» اسیر اسرائیلی که در غزه در اسارت مقاومت فلسطین بود، در جریان کنفرانسی در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) به شدت از نمایندگان اسرائیلی و کابینه نتانیاهو انتقاد کرد و خطاب به نمایندگان کنست گفت: «همه اعضای کنست، بدون استثنا، باید استعفا دهند. مسئولیت را بپذیرید و از زندگی ما خارج شوید.»

او افزود: «خون کشته شدگان ۷ اکتبر بر گردن شماست. پیش از آنکه بروید، یک کمیته تحقیق رسمی تشکیل دهید تا دقیقا بررسی کند چه اتفاقی افتاد تا دوباره تکرار نشود. از خودتان خجالت بکشید؛ مردم مدت‌ها است دیگر زنده نیستند، چون شما آنها را نابود کردید.»

اظهارات نخست وزیر پیشین اسرائیل مبنی بر اینکه «نتانیاهو برای ماندن در قدرت ممکن است به تحریک اقدام نظامی روی آورد» در حالی است که پیشتر کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که پس از وقایع اخیر و تبادل آتش در تنگه هرمز، رژیم صهیونیستی در آماده‌باش کامل قرار گرفته و هم‌زمان فشار‌های سیاسی خود بر آمریکا را برای بازگشت به جنگ علیه ایران افزایش داده است.

بر اساس این گزارش، تل‌آویو نگران است توافق احتمالی میان تهران و واشنگتن «به زیان اسرائیل» باشد و به همین دلیل در روز‌های گذشته پیام‌های متعددی به دولت آمریکا ارسال کرده است.

همچنین روزنامه یدیعوت آحارانوت گزارش داده که اکثریت تشکیلات امنیتی اسرائیل خواهان تداوم محاصره دریایی ایران هستند و معتقدند هرگونه توافق احتمالی میان تهران و واشنگتن «به زیان اسرائیل» خواهد بود و این نارضایتی به‌طور رسمی به آمریکایی‌ها منتقل شده است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز عنوان کرده است: مقامات اسرائیلی تلاش می‌کنند اینگونه به طرف آمریکایی القا کنند که هرگونه بازگشت به جنگ باید شامل آسیب به زیرساخت‌ها باشد و اینگونه ایران را تحت فشار قرار دهند. همچنین یکی از مقامات اسرائیلی در گفت‌و‌گو با این شبکه تصریح کرده است که اگر آمریکا و اسرائیل توان فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران را ندارند، حداقل باید تلاش کنند با ضربه زیرساخت‌ها، به این کشور آسیب بزنند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.