توجه به پیامد‌های اجتماعی جنگ تاب‌آوری جامعه را افزایش می‌دهد

صدا و سیما سه شنبه 22 اردیبهشت 1405 - 13:18
رئیس اداره سلامت شهرداری تهران گفت: توجه به پیامد‌های انسانی جنگ می‌تواند تاب‌آوری اجتماعی را افزایش دهد.

توجه به پیامد‌های اجتماعی جنگ تاب‌آوری جامعه را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حمید صاحب، رئیس اداره سلامت شهرداری تهران امروز در مراسم تکریم روانشناسان مستقر در مراکز اسکان موقت جنگ تحمیلی که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: تاریخ بشر همواره با جنگ همراه بوده است و جنگ جزو لاینفک زندگی بشر بوده است. پیامد‌های جنگ تنها نظامی و جغرافیایی نیست و پیامد‌های انسانی، روانی، اجتماعی و فرهنگی نیز دارد.

وی گفت: در زمان حاضر باتوجه به اینکه شکل جنگ تفاوت کرده همه جا خط مقدم به حساب می‌آید و می‌توان در همه عرصه‌ها به خدمت‌رسانی پرداخت؛ باید در جامعه پیامد‌های اجتماعی جنگ را نیز مدنظر قرار دهیم، زیرا توجه به این پیامد‌ها و رفع مشکلات ناشی از آن می‌تواند تاب‌آوری اجتماعی را افزایش دهد.

رئیس اداره سلامت شهرداری تهران افزود: کار روانشناسان فعال در حوزه جنگ عین جهاد است. استفاده از ظرفیت‌های مردمی و اندیشه‌های جهادی در جنگ بسیار کمک‌کننده است و راه برون رفت از بسیاری از معضلات، مردمی‌سازی است. 

وی با بیان اینکه شناسایی و سازماندهی نیات خیر به سوی گروه‌های هدف از جمله مهم‌ترین وظایف نهاد‌های حاکمیتی از جمله شهرداری‌هاست، خاطرنشان کرد: در ایام جنگ شاهد حضور روانشناسان و مشاوران در مراکز اسکان موقت آسیب‌دیدگان جنگ بودیم و این نیرو‌ها به صورت جهادی و شبانه‌روزی به خدمت به مردم پرداختند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.