پرورش ۲۰ هزار نفر شتر در هرمزگان

خبرگزاری مهر دوشنبه 21 اردیبهشت 1405 - 13:06
بندرعباس- مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان گفت: هرمزگان با دارا بودن نزدیک به ۲۰ هزار نفر شتر، سومین استان پیشروی کشور در پرورش شتر است.

به گزارش خبرگزاری مهر،حمید آمیغی اظهار داشت: ۳ هزار و ۲۴۵ نفر در هرمزگان در زمینه شترداری فعالیت می کنند.‌

وی افزود: با توجه به اقلیم هرمزگان و تقاضای زیاد برای گوشت شتر در استان‌های همجوار موجب شده است که شترداری در این استان به حرفه‌ای پرسود تبدیل شود.

آمیغی گفت: سالانه نزدیک به یکهزار نفر شتر به استان‌های یزد، کرمان، فارس، خراسان جنوبی و اصفهان ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شتر، دامی پرمنفعت است افزود: گوشت، شیر و پوست شتر بازار فروش مناسبی دارد.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: برای هر نفر شتر مولد و شیری ۲۰۰ تا ۲۱۰ و شتر گوشتی ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خاطرنشان کرد: ماهانه بیش از هزار و ۸۰۰ تن سبوس بین دامداران استان هرمزگان توزیع می‌شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.