بقایی: آمریکا خواسته‌های نامعقول دارد؛ ایران حقوق مشروع خود را مطالبه کرد

پارسینه دوشنبه 21 اردیبهشت 1405 - 11:51
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که در پاسخ به طرح پیشنهادی آمریکا حقوق مشروع خود را مطالبه کردیم.

به گزارش پارسینه به نقل از ایسنا اسماعیل بقایی در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که رئیس جمهور آمریکا بعد از گفت‌وگوی تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی، پاسخ ایران را «ناکافی و غیرقابل قبول» دانست و اینکه ایران در پاسخ خود به پیشنهاد آمریکا چه امتیازاتی مطالبه کرده بود که آمریکایی‌ها با آن مخالفت کردند؟ گفت: ما هیچ امتیازی را مطالبه نکردیم تنها چیزی که مطالبه کردیم حقوق مشروع ایران است.

وی در ادامه با طرح این پرسش که مطالبه ایران برای خاتمه جنگ در منطقه، توقف محاصره دریایی که به نوعی راهزنی دریایی است و همچنین آزاد شدن دارایی‌هایی که متعلق به مردم ایران است و سال‌هاست به ناحق در بانک‌های خارجی محبوس شده، مطالبه زیاده خواهان است؟ تاکید کرد: پیشنهاد ما مبتنی بر این بود که در تنگه هرمز تردد ایمن صورت بگیرد آیا این مطالبه زیاده خواهانه‌ای است؟ آیا موضوع مهمی چون برقراری صلح و امنیت در کل منطقه مطالبه غیرمسولانه‌ای است؟ 

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: آنچه که ما در متن پیشنهادی خود مطرح کردیم، خواسته‌های معقول و مسئولانه‌ای بود و همچنین پیشنهادات سخاوتمندانه؛ موضوعی که برای خیر، ثبات و امنیت منطقه بود.

آمریکا هم‌چنان بر دیدگاه یک‌سویه و خواسته‌های نامعقول خود پافشاری می‌کند

بقائی افزود: البته متاسفیم که طرف آمریکایی کماکان بر اساس ذهنیت‌هایی که ساخته و پرداخته رژیم صهیونیستی است بر دیدگاه یک‌سویه و خواسته‌های نامعقول خود پافشاری می‌کند.

 

منبع خبر "پارسینه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.