تاریخ جدید برگزاری حراج شمش طلا

فرارو دوشنبه 21 اردیبهشت 1405 - 10:19
مرحله جدید حراج شمش طلا روز سه‌شنبه 22 اردیبهشت برگزار خواهد شد

مرکز مبادله ارز و طلای ایران، یکصد و چهل و ششمین جلسه حراج شمش طلا را روز سه‌شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۵ از ساعت ۱۴ تا ۱۷ برگزار خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز مبادله ایران، متقاضیان خرید شمش طلای مرکز مبادله ایران می‌توانند با واریز مبلغ ۵۰ میلیارد ریال (۵ میلیارد تومان) به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه، ۲۱ اردیبهشت، در یکصد و چهل و ششمین حراج این مرکز شرکت کنند.

حراج حضوری در مرکز مبادله ارز و طلای ایران به دو شیوه حراج خرد و حراج عمده صورت می‌گیرد و «فروشندگان عمده شمش طلا»، «تولیدکننده و سازنده فعال مصنوعات طلا» ، «خرده فروشان طلای آبشده» و «سکوهای برخط طلای آب شده و مصنوعات طلا و جواهر» مجاز به خرید شمش طلا هستند.

متقاضیان خرید (چهار گروه مذکور به غیر از بانک عامل) می‌توانند در حراج خرد حداقل یک و حداکثر پنج قطعه شمش طلای یک کیلوگرمی خرید کنند. گفتنی است، سقف خرید عمده در هر هفته تقویمی صرفا ۲۰ قطعه شمش طلای استاندارد است.

طبق دستورالعمل و شیوه‌نامه مرکز مبادله ایران، به ازای هر هفته تقویمی، هر خریدار می‌تواند تا سقف ۲۵ قطعه شمش طلا از مرکز خریداری کند که ۲۰ قطعه آن در تالار عمده معاملات شامل چهار بسته پنج عددی و در حراج خرد شامل پنج قطعه (۵ خرید یک عددی) است.

کارمزد حراج برای هر طرف معامله ۲۰ میلیون ریال به ازای هر قطعه شمش (جمعاً ۴۰ میلیون ریال) است.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.