پایگاه موتورلانس در بوشهر افتتاح شد

خبرگزاری مهر یکشنبه 20 اردیبهشت 1405 - 14:22
بوشهر- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از افتتاح پنجمین ناوگان موتورلانس در استان خبر داد و گفت: پوشش امداد شهری بهبود یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا حاجیونی از افتتاح دومین پایگاه موتورلانس شهر بوشهر در محدوده بهمنی خبر داد و با اشاره به اهمیت توسعه شبکه امداد شهری اظهار داشت: با توجه به تراکم جمعیتی و ترافیک در منطقه جنوبی شهر بوشهر، به‌ویژه محدوده بهمنی، راه‌اندازی دومین پایگاه موتورلانس کمک می‌کند تا نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی در مدت‌زمانی کوتاه‌تر به بیماران و مصدومان برسند. این اقدام، گامی مهم در ارتقا کیفیت خدمات اورژانس و افزایش رضایتمندی شهروندان است.

وی افزود: این پایگاه موتوری که در پایگاه اورژانس بهمنی مستقر است، به تجهیزات کامل احیای قلبی ریوی، ست کمک‌های اولیه، دستگاه شوک و ارتباط آنلاین با مرکز فرماندهی و دیسپچینگ اورژانس تجهیز شده است. با استفاده از این ناوگان سبک، کارشناسان اورژانس می‌توانند در مسیرهای پرترافیک و کوچه‌های کم‌عرض شهری به سرعت حاضر شوند و اقدامات اولیه حیاتی را پیش از رسیدن آمبولانس انجام دهند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: موتورلانس‌ها به عنوان نیروی واکنش سریع طراحی شده‌اند و نقش مهمی در کاهش زمان رسیدن نیروهای اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه دارند. تجربه قبلی از اولین پایگاه موتورلانس در مرکز شهر نشان داد که حضور به‌موقع و پیشرو کارشناس اورژانس، در بسیاری از موارد موجب نجات جان بیماران شده است.

وی افزود: با افتتاح دومین پایگاه در شهر بوشهر، مجموع ناوگان موتورلانس در استان بوشهر به ۵ پایگاه افزایش یافته و پوشش امداد شهری در نقاط مختلف، بهبود چشمگیری پیدا کرده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.